Ανάπτυξη διαδικτυακής βιβλιοθήκης σχεδίων μαθημάτων για την υποστήριξη της διδακτικής του προγραμματισμού σε αποδεκτές γλώσσες προγραμματισμού, σύμφωνα με τα πρότυπα της ΙΟΙ
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή ; Διαδίκτυο (Internet) στην εκπαίδευση ; Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Ψηφιακές βιβλιοθήκες ; Open LearningΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας είναι η ανάπτυξη ενός δικτυακού αποθετηρίου διαμοιρασμού σχεδίων μαθήματος, για μια διαδικτυακή κοινότητα πρακτικής και μάθησης με σκοπό τη συνεργασία και την ανταλλαγή απόψεων σε θέματα που αφορούν τη σχεδίαση μαθημάτων στο αντικείμενο της Διδακτικής του προγραμματισμού. Κατά τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ελήφθησαν υπόψη, η δομή του γνωστικού αντικειμένου όπως προτείνεται από την ΙΟΙ (International Olympic of Informatics) στους Διεθνείς Διαγωνισμούς Πληροφορικής καθώς και η περιγραφή του προφίλ χαρακτηρισμού με μεταδεδομένα ενός σχεδίου μαθήματος για ένα διαδικτυακό αποθετήριο όπως προτείνεται από ομάδα επιστημόνων (Agostinho et al, 2009) λαμβάνοντας υπόψη την τεχνική προδιαγραφή IMS LD. Το δικτυακό αποθετήριο παρέχει όλα τα απαραίτητα εργαλεία διαχείρισης και διάθεσης, αναζήτησης και ανάκτησης του ψηφιακού περιεχομένων των σχεδίων μαθημάτων του καθώς και διεπαφή εισαγωγής της LD περιγραφής ενός μαθήματος από το εργαλείο μαθησιακού σχεδιασμού CADMOS. Κατά την συγγραφή της διπλωματικής εργασίας έγινε διερεύνηση της έννοιας «εκπαιδευτικός-διδακτικός σχεδιασμός» και της έννοιας «σχέδιο μαθήματος». Στην συνέχεια παρουσιάζονται μια σειρά από τοποθεσίες που προκηρύσσουν διαγωνιστικές ενότητες επίλυσης αλγοριθμικών προβλημάτων με τις αποδεκτές γλώσσες προγραμματισμού από την ΙΟΙ C,C++,Pascal. Έπειτα γίνεται μια αναφορά σε παρόμοια αποθετήρια με το προτεινόμενο, και διερευνάται με συγκριτική αξιολόγηση η δομή, οι λειτουργίες τους και το προφίλ μεταδεδομένων που χρησιμοποιούν στον χαρακτηρισμό των σχεδίων μαθημάτων τους. Τέλος γίνεται η αξιολόγηση του διαδικτυακού αποθετηρίου από καθηγητές πληροφορικής δ.ε. επιμορφωτές Β επιπέδου σε συγκεκριμένα σενάρια χρήσης του και συμπλήρωσης ενός ερωτηματολογίου σε κλίμακα Likert.