Οικονομετρική διερεύνηση της αγοράς διάλυσης πλοίων ξηρού φορτίου
Master Thesis
Συγγραφέας
Καγκαράκης, Νικόλαος Δ.
Ημερομηνία
2012-04-06Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Πλοία -- Διάλυση ; Ναυτιλία -- Οικονομετρικές μέθοδοιΠερίληψη
Η παρούσα μελέτη έχει σκοπό να ενημερώσει τον αναγνώστη για τη σχέση και την επιρροή που υπάρχει ανάμεσα στις σημαντικότερες χώρες που δραστηριοποιούνται στην αγορά διάλυσης πλοίων ξηρού φορτίου κατά την επταετία 2004-2010, την Κίνα την Ινδία και το Μπαγκλαντές. Η έρευνα επικεντρώνεται σε οικονομετρική ανάλυση τιμών scrap για τρεις κατηγορίες πλοίων, (capesize-panamax, handysize, combined carriers) σε καθεμία από τις προαναφερθείσες χώρες. Στην ανάλυση αυτή πραγματοποιούνται έλεγχοι στασιμότητας, συνολοκλήρωσης και αιτιότητας μεταξύ των μεταβλητών καθώς και δημιουργία μοντέλων VAR. Ως κύριο αποτέλεσμα της έρευνας φαίνεται ότι βραχυχρόνια το Μπαγκλαντές οδηγεί την αγορά έχοντας ένα ελαφρύ προβάδισμα σε σχέση με την Ινδία την οποία ανταγωνίζεται έντονα, ενώ υπάρχει σημαντική θετική επιρροή και των δύο προς την Κίνα η οποία υπολείπεται κυρίως λόγω του ότι εξειδικεύεται περισσότερο σε διάλυση δεξαμενόπλοιων.