dc.contributor.author | Ροδοσθένους, Ευανθία | |
dc.date.accessioned | 2012-04-03T10:56:43Z | |
dc.date.available | 2012-04-03T10:56:43Z | |
dc.date.issued | 2012-04-03T10:56:43Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4663 | |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη επί της εφαρμογής των Διεθνών Λογιστικών Προτύπων και των προϋποθέσεων της Εταιρικής Διακυβέρνησης από τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις και αν η εφαρμογή τους σχετίζεται με την αποδοτικότητα των επιχειρήσεων αυτών για προσέλκυση χρηματοδοτών. Τα ανωτέρω δύο οικονομικά κριτήρια προσεγγίστηκαν τόσο θεωρητικά όσο και εμπειρικά. Κατά τη θεωρητική προσέγγιση γίνεται ανάπτυξη των ΔΛΠ που σχετίζονται με τη ναυτιλία και διερευνάται αν η ορθή εφαρμογή των κανόνων των ΔΛΠ γίνεται κριτήριο από τους ενδιαφερομένους στη λήψη αποφάσεων για χρηματοδότηση. Κατά την εμπειρική προσέγγιση εξετάστηκε η σχέση των προϋποθέσεων της Εταιρικής Διακυβέρνησης που εφαρμόζουν δέκα ναυτιλιακές εταιρείες εισηγμένες στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης με τους Δείκτες Αποδοτικότητας Κεφαλαίου (ROE, Return On Equity) και Αποδοτικότητας Ενεργητικού (ROA, Return On Assets) για τα έτη από 2007 έως σήμερα. Αντικείμενο της μελέτης αποτέλεσε ο «Χάρτης Εταιρικής Διακυβέρνησης», με βάση το νόμο 3016/2002. Για τη στατιστική έρευνα ακολουθήθηκε η μέθοδος του μη παραμετρικού ελέγχου MANN – WHITNEY, στον οποίο εξετάζεται η σχέση εξάρτησης της Εταιρικής Διακυβέρνησης και των δεικτών αποδοτικότητας των εταιρειών. Συμπέρασμα της παρούσας εργασίας είναι το γεγονός ότι η ορθή εφαρμογή των ΔΛΠ όπως επίσης και οι αυξανόμενες ενεργές προϋποθέσεις της Εταιρικής Διακυβέρνησης από τις ναυτιλιακές εταιρείες, αυξάνουν τους δείκτες αποδοτικότητας των εταιρειών, προσελκύοντας με αυτόν τον τρόπο περισσότερους χρηματοδότες. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Λογιστική -- Πρότυπα | |
dc.subject | Εταιρική διακυβέρνηση | |
dc.subject | Ναυτιλία -- Χρηματοδότηση | |
dc.title | Χρήση σύγχρονων οικονομικών κριτηρίων στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4663 | |
dc.identifier.call | 387.51 ΡΟΔ | |
dc.description.abstractEN | The purpose of this paper is to study on the application of International Accounting Standards and conditions of Corporate Governance to the shipping companies and if their application is related to the return indices of these firms with the way to attract financiers.These two economic criteria were approached both theoretically and empirically. In the theoretical approach is the development of IAS associated with shipping and investigated whether the correct application of the rules of IAS is criterion by stakeholders in decisions on funding. In the empirical approach examined the relationship of the conditions of Corporate Governance which are applied from ten shipping companies listed on the NYSE with the ratios of capital (ROE, Return On Equity) and return on assets (ROA, Return On Assets) from the year 2007 to today. Basis of this study was the "Charter of Corporate Governance ', by law 3016/2002. For the survey followed the method of non-parametric test MANN - WHITNEY, which considering the interdependence of Corporate Governance and performance indices of companies. Conclusion of this paper is that the correct applications of IAS as well as the active growing conditions of Corporate Governance by shipping companies increase the return indices of the companies, attracting thus more financiers. | |