Διαφοροποίηση των όρων ναυλοσυμφώνων σε σχέση με τις φάσεις του ναυτιλιακού κύκλου
Master Thesis
Συγγραφέας
Σπίνος, Αλέξανδρος
Ημερομηνία
2011-11-08Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ναύλωση και ναύλος ; Ναυλοσύμφωνα ; Εμπορική ναυτιλία ; Ναυτιλία -- Διοίκηση και οργάνωση ; Ναυτιλιακοί κύκλοι ; Ναυτιλιακή οικονομική ; Ναυτιλία -- ΧρηματοδότησηΠερίληψη
Σκοπός της εργασίας είναι, η αποσαφήνιση της επιρροής του ναυτιλιακού κύκλου στα ναυλοσύμφωνα και στους όρους που αυτά περιέχουν, ένα θέμα το οποίο δεν έχει μελετηθεί και καταγραφεί μέχρι τώρα σε κάποιο επιστημονικό άρθρο, έρευνα ή βιβλιογραφία. Για τον λόγο αυτό η επιλογή διεξαγωγής μιας περιγραφικής έρευνας ήταν η μόνη λύση για την διεξαγωγή συμπερασμάτων. Το κεφάλαιο της εργασίας που σχετίζεται με το θεωρητικό πλαίσιο των κύκλων της ναυτιλίας είναι ένα αντικείμενο το οποίο έχει μελετηθεί κατά καιρούς από έναν μεγάλο αριθμό οικονομολόγων που ασχολούνται με την αγορά της ναυτιλίας. Ο M.J. Hampton, o M.Stopford και ο Cafley είναι οικονομολόγοι οι οποίοι έχουν ασχοληθεί τόσο με τους ίδιους τους κύκλους της ναυτιλίας και τα χαρακτηριστικά τους όσο και με τις έννοιες της ναύλωσης και της διαδικασίας διαπραγμάτευσης της, των ναυλοσυμφώνων και του ναυλοδείκτης ξηρού φορτίου BDI. Πηγές για το συγκεκριμένο μέρος της εργασίας ήταν η βιβλιογραφία από τους Lars Gorton, Rolf Ihre, Arne Sandervan, Κ. Γκιζιάκη, Γ.Βλάχο και Α. Γουλιέλμο. Για το ερευνητικό της εργασίας χρήσιμες πληροφορίες έδωσαν ορισμένοι ενεργοί ναυλομεσίτες. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός της αμφισβήτησης της επιρροής του ναυτιλιακού κύκλου στα ναυλοσύμφωνα και τους όρους τους από κάποιους ναυλομεσίτες. Όπως ισχυρίστηκαν το τελικό αποτέλεσμα μιας ναύλωσης είναι περισσότερο προϊόν διαπραγμάτευσης και συγκυριών μιας δεδομένης χρονικής στιγμής τις οποίες εκμεταλλεύεται η μια ή άλλη πλευρά παρά επιρροή κάποιου σταδίου του κύκλου της ναυτιλίας όπως η ύφεση ή η κορύφωση. Η παραπάνω αμφισβήτηση δεν υφίσταται παρόλα αυτά για το ύψος του ναύλου με το οποίο γίνεται η ναύλωση.