dc.contributor.author | Βασιλειάδου, Θεοδώρα | |
dc.date.accessioned | 2011-07-15T06:08:00Z | |
dc.date.available | 2011-07-15T06:08:00Z | |
dc.date.issued | 2011-07-15T06:08:00Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4149 | |
dc.description.abstract | Το θέμα της παρούσας εργασίας αφορά στην επίλυση των διαφορών που ανακύπτουν κατά τη ναυτιλιακή δράση στην ελεύθερη αγορά της εμπορικής ναυτιλίας και τη σχέση της με την ερμηνεία των ναυλοσυμφώνων, όπως αυτά διαμορφώνονται σύμφωνα με τις κατά καιρούς δικαστικές και διαιτητικές αποφάσεις. Κατ’ αρχάς, παρουσιάζεται ο θεσμός της διαιτησίας γενικά, από την γέννησή του έως σήμερα και γίνεται αναφορά στην έννοια και στο νομικό πλαίσιο που τον καθιέρωσε στην χώρα όπου κατά βάση αναπτύχθηκε, την Αγγλία. Στη συνέχεια, εξετάζεται η ναυτική διαιτησία, διεθνώς και στην Ελλάδα· ειδικότερη και πιο εκτενής αναφορά γίνεται στην περίπτωση του Πειραιά ως κέντρου ναυτικής διαιτησίας όπως και στην διαδικασία και τις μορφές της ισχύουσας ελληνικής ναυτικής διαιτησίας. Ξεχωριστό κεφάλαιο καταλαμβάνει η ναυτική διαιτησία του Λονδίνου, καθώς πρόκειται για το μεγαλύτερο, προς το παρόν, κέντρο ναυτικής διαιτησίας στον κόσμο· σε αυτό παρουσιάζεται συνοπτικά η διαδικασία της ναυτικής διαιτησίας, όπως ορίζεται στο αγγλικό δίκαιο καθώς και η ναυτική διαιτησία της «Ένωσης Ναυτιλιακών Διαιτητών Λονδίνου». Τέλος, αναλύονται και επεξηγούνται οι όροι των ναυλοσυμφώνων «παράδοση φορτίου» και «ευθύνη για το φορτίο», όπως ισχύουν στην θεωρία αλλά και όπως εφαρμόζονται στην πράξη, με γνώμονα την ερμηνεία που δίνουν σχετικές δικαστικές αποφάσεις του Λονδίνου. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Ναυλοσύμφωνα | |
dc.subject | Ναυτικό δίκαιο -- Αγγλία | |
dc.subject | Ναυτιλία -- Δίκαιο και νομοθεσία | |
dc.subject | Ναυτιλία -- Ιστορία | |
dc.title | Επίλυση διαφορών στη ναυτιλία και ερμηνεία ναυλοσυμφώνων : ο θεσμός της διαιτησίας και η έννοια των όρων "παράδοση φορτίου" - "ευθύνη για το φορτίο" με βάση δικαστικές αποφάσεις του Λονδίνου | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4149 | |
europeana.type | IMAGE | |
dc.identifier.call | 387.2 ΒΑΣ | |
dc.description.abstractEN | This dissertation is about the adjustment of differences that come up in the exercise of tramp shipping and its relation to the interpretation of charter parties on the basis of judicial judgments and awards at times passed. To begin with, it presents the institution of arbitration in general, from its birth to nowadays, whilst referring to the meaning and the legal frame of the institution in England, where it mainly grew. To continue, it focuses on international and Greek maritime arbitration· there is a special and wider reference to Piraeus, whether it is a center of maritime arbitration today as well as to the Greek arbitration forms and proceedings in effect. The London maritime arbitration occupies a separate chapter, since London is the greater maritime arbitration center worldwide, for the time being. This chapter briefly summarizes the maritime arbitration proceedings, as defined and described in the English law, but also those of the “London Maritime Arbitrators Association” as well. Finally, the charter party terms “delivery of cargo” and “cargo liability” are thoroughly analyzed and explained as effective in theory and in practice, according to several relative London judgments. | |