Ανάπτυξη σεναρίων αυτορρυθμιζόμενης μάθησης σε προσαρμοστικά περιβάλλοντα υπερμέσων
Master Thesis
Author
Σούκη, Αικατερίνη - Μαρία
Date
2011-07-15View/ Open
Abstract
Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάπτυξη σεναρίων σε Προσαρμοστικά Εκπαιδευτικά Συστήματα Υπερμέσων (Adaptive Hypermedia Systems, AEHS) βασισμένα στη θεωρία της αυτορρυθμιζόμενης μάθησης συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στην ενίσχυση των μαθησιακών αποτελεσμάτων των εκπαιδευόμενων. Συγκεκριμένα, επιλέγεται το μοντέλο αυτορρυθμιζόμενης μάθησης του Zimmerman το οποίο αποτελείται από στάδια από τα οποία μπορούν να αναδειχθούν και να μελετηθούν ανθρώπινοι παράγοντες όπως τα κίνητρα, ο γνωστικός και συναισθηματικός παράγοντας και άλλοι. Επιπλέον, στην έρευνα προτείνεται η επιλογή συγκεκριμένων μαθησιακών χαρακτηριστικών για κάθε μαθησιακό στυλ, ώστε να ενισχύσουν το μοντέλο χρήστη του συστήματος AEHS. Το Προσαρμοστικό Εκπαιδευτικό Σύστημα Υπερμέσων το οποίο χρησιμοποιήθηκε στη παρούσα έρευνα είναι το INSPIRE, το οποίο αναπτύχθηκε στο Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών, του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το μοντέλο χρήστη του συστήματος INSPIRE βασίζεται στα μαθησιακά στυλ των εκπαιδευόμενων.