Η εταιρική κοινωνική ευθύνη και η εφαρμογή της στη στρατηγική εταιριών κινητής επικοινωνίας στην Ελλάδα
Master Thesis
Author
Ροδάκος, Ηρώδης - Ανδρέας
Date
2011-06-14View/ Open
Subject
Κινητή τηλεφωνία -- Ελλάδα ; Κοινωνική ευθύνη της επιχείρησης ; Εταιρική διακυβέρνηση ; Επιχείρηση και περιβάλλονAbstract
Τις τελευταίες δεκαετίες παρατηρείται η ολοένα και αυξανόμενη εμπλοκή του επιχειρηματικού κόσμου στην επίλυση κοινωνικών προβλημάτων σε απάντηση των κοινωνικών, περιβαλλοντικών και οικονομικών πιέσεων που δέχεται. Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με το θέμα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (Ε.Κ.Ε) και κυρίως με τον τρόπο που αυτή δηλώνεται - δημοσιοποιείται προς όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη (stakeholders). Στόχος της εργασίας είναι να παρουσιάσει το βαθμό υιοθέτησής της από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας μέσα από την εξέταση των εταιρικών τους δηλώσεων και, κυρίως, των κοινωνικών απολογισμών τους (ή εκθέσεων αειφορίας ή απλά εκθέσεων Ε.Κ.Ε), που μπορεί να υπάρχουν είτε μέσα στις ετήσιες δηλώσεις των επιχειρήσεων είτε και χωριστά. Στον σημερινό διεθνοποιημένο κόσμο της στιγμιαίας επικοινωνίας, τα κινητά τηλέφωνα είναι σχεδόν πανταχού παρόντα, αποτελούν το χαρακτηριστικό γνώρισμα της καθημερινής ζωής στις αναπτυγμένες και σε πολλές αναπτυσσόμενες χώρες. Ο κόσμος της τηλεπικοινωνίας και ειδικότερα της κινητής επικοινωνίας είναι μια βιομηχανία με μεγάλη οικονομική δύναμη και στην πορεία του χρόνου αναμένεται να εξελιχθεί ακόμα περισσότερο. Ο τομέας της κινητής επικοινωνίας είναι ένας τομέας που μπορεί τόσο σε διεθνή όσο και σε εθνικό επίπεδο, λόγω της δύναμης που αποκτά, να επηρεάσει την αγορά, τη συνείδηση της κοινωνίας και τις οικονομίες των χωρών. Λόγω της δύναμης της κινητής επικοινωνίας κρίνεται σκόπιμο μέσα από την παρούσα διπλωματική εργασία η παρουσίαση τριών μελετών περίπτωσης εταιριών Vodafone – COSMOTE - WIND, με στόχο την εξαγωγή συμπερασμάτων από την πρακτική εφαρμογή του θεωρητικού πλαισίου που περιγράφεται αρχικά, και ειδικότερα ως προσπάθεια εκτίμησης της ελληνικής πραγματικότητας. Τέλος, γίνεται μια προσπάθεια σύγκρισης της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης των τριών εταιριών με βάση την οργάνωση τους και τα προγράμματά τους.