Η περιβαλλοντική προστασία ως στοιχείο ποιότητας των λιμενικών υπηρεσιών : οι επιπτώσεις στο λιμενικό marketing. Η περιπτωση του Πειραιά
Master Thesis
Συγγραφέας
Χαρμανίδου, Παναγιώτα
Ημερομηνία
2011-04-08Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Περιβάλλον -- Προστασία ; Λιμάνια -- Διοίκηση και οργάνωση ; Shipping -- Marketing ; Πειραιάς -- ΛιμάνιΠερίληψη
Τα λιμάνια αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της εφοδιαστικής αλυσίδας και των μεταφορικών δικτύων, με ιδιαίτερη ευαισθησία σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος. Στο παρόν κείμενο γίνεται αναφορά σε περιβαλλοντικά ζητήματα, και πως ένα λιμάνι συμμετέχει στην υποβάθμιση του περιβάλλοντος. Γίνεται μία σύντομη αναφορά σε κάποιους σχετικούς και θεσμοθετημένους κανόνες. Η περιβαλλοντική προστασία μπορεί να εισηχθεί στα ποιοτικά χαρακτηριστικά μιας υπηρεσίας. Η βελτίωση των ποιοτικών χαρακτηριστικών συντελεί στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας των λιμένων. Μέχρι σήμερα, τα κύρια ποιοτικά χαρακτηριστικά που θεωρούσαμε ότι είναι ικανά να μεταβάλουν την ανταγωνιστικότητα ενός λιμανιού, είναι η ταχύτητα εξυπηρέτησης φορτίου και η ασφάλεια τόσο ως προς την ανθρώπινη ζωή όσο και ως προς το περιβάλλον και το φορτίο. Αυτά τα στοιχεία, σαφώς και είναι οι βασικότεροι παράγοντες που θα κάνουν ένα λιμάνι ανταγωνιστικό σε συνδυασμό με τη θέση του φυσικά στην εφοδιαστική αλυσίδα. Με τα νέα δεδομένα όμως, η λιμενική αγορά, εξελίσσεται πάρα πολύ γρήγορα και σε συνδυασμό με την τεχνολογία όλο και περισσότερα λιμάνια βρίσκονται περίπου στο ίδιο επίπεδο με βάση αυτά τα κριτήρια. Κατά συνέπεια, οι λιμενικές επιχειρήσεις και το marketing αυτών θα πρέπει να παρουσιάσει νέα δεδομένα, νέες εξελίξεις, νέες τάσεις, και τι πιο σύγχρονο και επίκαιρο από την περιβαλλοντική προστασία. Στόχος λοιπόν είναι να εξεταστεί η αντίδραση των χρηστών ενός τερματικού στα ερεθίσματα περιβαλλοντικής προστασίας που μπορεί να θέσει το marketing ενός λιμανιού.