dc.contributor.author | Μανικιώτου, Βασιλική | |
dc.date.accessioned | 2010-05-28T07:07:05Z | |
dc.date.available | 2010-05-28T07:07:05Z | |
dc.date.issued | 2010-05-28T07:07:05Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/3514 | |
dc.description.abstract | Οι συμπράξεις δημόσιου – ιδιωτικού τομέα (ΡΡΡ) αποτελούν μορφές συνεργασίας μεταξύ των φορέων του δημοσίου και των ιδιωτικών επιχειρήσεων, στον τομέα της δημιουργίας υποδομών και της παροχής υπηρεσιών του Δημοσίου. Τα οφέλη από την εφαρμογή τους είναι κυρίως η ταχύτερη αποτελεσματικότερη και με χαμηλότερο δημοσιονομικό κόστος δημιουργία υποδομών καθώς και η βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας των υπηρεσιών, τόσο για το δημόσιο, τους πολίτες αλλά και για τον ιδιωτικό τομέα που αποκτά πρόσβαση σε μια μεγάλη και νέα αγορά. Στον τομέα των μεταφορών έχουν εφαρμοσθεί με επιτυχία διάφοροι τύποι συμβάσεων των οποίων οι διαφορές μεταξύ τους προκύπτουν κυρίως από την κατανοµή των επιµέρους αντικειµένων και των σχετικών κινδύνων μεταξύ των δύο πλευρών, αλλά και από το ποιος διατηρεί την κυριότητα των παγίων. Στον τομέα της λιμενικής βιομηχανίας αποτελεί μέσo ανάπτυξης, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Αποτελεί δε πηγή κινητοποίησης κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση των αναγκαίων επενδύσεων στη λιμενική υποδομή. Η κρουαζιέρα αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικούς κλάδους της λιμενικής βιομηχανίας και η αγορά της χαρακτηρίζεται ως ολιγοπωλιακή συνδέεται άμεσα με τον τουρισμό μιας χώρας με πολλά οικονομικά οφέλη τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο. Μελετώντας τη συγκεκριμένη αγορά και τον τρόπο που συμπράττουν ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας σε τερματικούς σταθμούς κρουαζιέρας σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς και το θεσμικό πλαίσιο με το οποίο περιβάλλονται αυτού του τύπου οι συμβάσεις γίνεται προσπάθεια κατάρτισης οδηγού για μια επιτυχημένη εφαρμογή των ΡΡΡ στο συγκεκριμένο τομέα. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Mixed economy | |
dc.subject | Partnership | |
dc.subject | Public-private sector cooperation | |
dc.subject | Cruise ships -- Management | |
dc.title | Συμπράξεις δημοσίου ιδιωτικού τομέα (ΡΡΡ) : η περίπτωση των τερματικών σταθμών κρουαζιέρας | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/3514 | |
europeana.type | IMAGE | |
dc.identifier.call | 338.8'7 ΜΑΝ | |
dc.description.abstractEN | Private Public Partnerships are types of collaboration between public organizations and corporate businesses in the fields of infrastructure development and public services. The major benefits of PPP are among others the faster, more effective and costless infrastructure development as well as enhanced provision of services to the public. The private sector is also benefited as it gets access to a new and larger portion of market. There many different types of contracts that have already been applied to transports the differences of which lay on the allocation of projects and risks between the two parties and the ownership the assets. As far as the port industry is concerned PPP are a mean of development towards the optimization of quality of services provided. It can also be considered as a source of funding for the necessary investments to the port infrastructure. At a smaller scale cruise constitutes one of the most dynamic sector of port industry while its market is characterized as oligopoly. It is directly connected with the touristic development of the country with major economic benefits to local and national level. In our effort to develop a guideline for a successful application of PPP on cruises, we examined the industrial market the way the public and private organisation interfere with each other as well as the regulatory system that create the framework of such contract between the two parties. | |