Πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα της τουριστικής βιομηχανίας : αξιολόγηση της ενσωμάτωσης των στρατηγικών κατευθύνσεων στο πλαίσιο της ελληνικής τουριστικής πολιτικής
Master Thesis
Συγγραφέας
Ζαβαλιάνη, Ολυμπία Α.
Ημερομηνία
2010-05-10Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ευρωπαϊκή Ένωση -- Τουρισμός ; Τουρισμός -- Ελλάδα ; Τουριστική πολιτικήΠερίληψη
Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στην προσέγγιση και αξιολόγηση της τουριστικής βιομηχανίας στο πλαίσιο της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εξετάζεται αρχικά ο τομέας του τουρισμού και η επίδραση του στην σύγχρονη οικονομία. Επιπροσθέτως, τονίζονται οι αλλαγές που έχουν γίνει στο διεθνές περιβάλλον και καταγράφονται οι επιδράσεις στον τρόπο που συμπεριφέρεται ο τουρίστας- καταναλωτής. Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αναλύεται η αντιμετώπιση του τουριστικού φαινομένου και οι πολύπλευρες εκφάνσεις που έχει σε διάφορους τομείς της οικονομικής, πολιτιστικής και περιβαλλοντικής ζωής των Κρατών-Μελών και των πολιτών της Ένωσης. Λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη η Ευρωπαϊκή Ένωση την τεράστια εμπειρία της, έχει ξεκινήσει πρωτοβουλίες που απαντούν στα θεμελιώδη κριτήρια του σχεδιασμού της τουριστικής πολιτικής. Βασικός στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω της ανανεωμένης πλέον στρατηγικής που ακολουθεί στον τομέα αυτό είναι να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής τουριστικής βιομηχανίας και να δημιουργήσει περισσότερες και καλύτερες θέσεις εργασίας μέσω της αειφόρου ανάπτυξης του τουρισμού στην Ευρώπη και παγκοσμίως. Στο πέμπτο μέρος της εργασίας προσεγγίστηκε η ελληνική τουριστική βιομηχανία και οι στρατηγικές που ακολουθήθηκαν. Σαν αφετηρία της ανάπτυξης μιας υποτυπώδους στρατηγικής θα λέγαμε όμως ότι ήταν η δεκαετία του ‘75-‘85 όπου είχαμε μια καθαρή στρατηγική ανάπτυξη. Αναμφισβήτητα, οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν ένα από θετικότερα πράγματα που θα μπορούσαν να συμβούν στην τουριστική βιομηχανίας της Ελλάδας. Ίσως ποτέ άλλοτε η Ελλάδα δεν είχε την δυνατότητα να προβληθεί τόσο πολύ μέσω της τηλεοπτικής εικόνας σε όλες τις χώρες του κόσμου. Βασιζόμενη λοιπόν στα λάθη του παρελθόντος, στόχος της πλέον είναι η ανάδειξη του τουρισμού σε βασική προτεραιότητα και κινητήριο μοχλό της αναπτυξιακής διαδικασίας και η ενίσχυση της άμεσης και έμμεσης συνεισφοράς του στο προϊόν, το εισόδημα, την απασχόληση.