Η εκπαιδευτική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης : η διαμόρφωση του κοινοτικού λόγου, οι πολιτικές, και οι επιπτώσεις τους στην ελληνική εκπαίδευση
Master Thesis
Συγγραφέας
Αντωνίου, Ευλαμπία Σ.
Ημερομηνία
2008-12-15Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαίδευση -- Ευρωπαϊκή Ένωση ; Ελλάδα -- Εκπαίδευση -- Ευρωπαϊκή ΈνωσηΠερίληψη
Η διαδικασία της οικονομικής και πολιτικής ολοκλήρωσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης
έχει δημιουργήσει την διεύρυνση των κοινοτικών αρμοδιοτήτων, σε τομείς που
παραδοσιακά ανήκουν στο εθνικό κράτος. Η εκπαιδευτική πολιτική στη σύγχρονη
παγκοσμιοποιημένη κοινωνία έχει συνδεθεί με έννοιες όπως η απασχολησιμότητα, η
οικονομική ανάπτυξη, και η ευρωπαϊκή διάσταση. Έτσι η Κοινότητα έχει αναπτύξει
μια πολιτική στον τομέα της εκπαίδευσης και της επαγγελματικής κατάρτισης με
στόχο από τη μία να αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες και τον κοινωνικό
αποκλεισμό που είναι αποτέλεσμα του αποκλεισμού από την εκπαιδευτική
διαδικασία, και από την άλλη να βελτιώσει τους δείκτες της απασχολησιμότητας και
να αυξήσει την δυνατότητα προσαρμογής των ευρωπαίων πολιτών στις απαιτήσεις
της οικονομίας της γνώσης. Κύριος στόχος της παρούσας εργασίας είναι να μελετηθεί η διαμόρφωση του θεσμικού λόγου της Ευρωπαϊκής Κοινότητας στην εκπαίδευση, να παρουσιαστούν οι δράσεις της Κοινότητας στην εκπαίδευση και κατάρτιση, και να εξεταστούν οι επιπτώσεις των ευρωπαϊκών πολιτικών στην ελληνική εκπαίδευση. Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν την αυξανόμενη έμφαση στη συνεργασία και τη σύγκλιση των ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών συστημάτων. Ταυτόχρονα στον τομέα της επαγγελματικής κατάρτισης επιδιώκεται η εναρμόνιση των συστημάτων κατάρτισης. Οι δράσεις της Κοινότητας σχετίζονται περισσότερο με την οικονομική διάσταση της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης παρά με την πολιτική πολιτισμική διάσταση. Οι αποφάσεις σχετικές με την εκπαίδευση και την επαγγελματική κατάρτιση λαμβάνονται στο πλαίσιο των συμπληρωματικών δράσεων της Κοινότητας οι οποίες στηρίζονται στην αρχή της επικουρικότητας.