Εθνική έναντι εταιρικής κουλτούρας : η γερμανική & η ελληνική εμπειρία
Master Thesis
Συγγραφέας
Λέτσιου, Ολυμπία Α.
Ημερομηνία
2008-11-12Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Επιχειρηματική δραστηριότητα ; Κρατικός παρεμβατισμός ; Corporate cultureΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει το κατά πόσο η “εθνική κουλτούρα”
μίας χώρας επιδρά στη διαμόρφωση της “εταιρικής” κουλτούρας των επιχειρήσεων,
οι οποίες δρουν σε αυτή. Έναυσμα για τη διερεύνηση του συγκεκριμένου θέματος αποτέλεσαν οι μελέτες του Δανού Geert Hofstede, οι οποίες εστιάζονται σε αναλύσεις σχετικά με τις διαφορές και τις ομοιότητες μεταξύ της κουλτούρας διαφορετικών εθνών και οι οποίες τις τελευταίες δεκαετίες έχουν δημιουργήσει ένα ευρύ πεδίο συζητήσεων για την έννοια της “κουλτούρας”. Αρχικά διερευνάται κατά πόσο τα ιδιοσυγκρισιακά στοιχεία της εθνικής ταυτότητας των λαών αφήνουν το στίγμα τους στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας των επιχειρήσεων. Εν συνεχεία εξετάζονται οι τρόποι μέσω των οποίων οι διαφορές στην “εθνική” και κατ’ επέκταση στην “εταιρική” κουλτούρα
επηρεάζουν τον τρόπο συμπεριφοράς των επιχειρήσεων καθώς και την επίδοσή
τους. Εκτός από την παράθεση των απόψεων συγγραφέων επί του θέματος και την
επισκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας, η μέθοδος που επιλέχθηκε για τη
διερεύνηση του εν λόγω θέματος είναι η μελέτη περίπτωσης. Μονάδες ανάλυσης
αποτελούν η Γερμανία και η Ελλάδα. Οι “εθνικές κουλτούρες” των δύο χωρών
μελετώνται και συγκρίνονται και εν συνεχεία μελετάται η επίδραση της κάθε μίας
στη διαμόρφωση της κουλτούρας των επιχειρήσεων στη Γερμανία και στην Ελλάδα
αντίστοιχα. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την εφαρμογή της συγκεκριμένης
μεθοδολογίας επαληθεύουν τις αρχικές υποθέσεις που τίθενται στην παρούσα
εργασία και κατ’ επέκταση επαληθεύουν και το θέμα της εργασίας.