Οι επιδράσεις της κλιματικής αλλαγής στη στρατηγική των επιχειρήσεων : μετατρέποντας την απειλή σε ευκαιρία
Master Thesis
Συγγραφέας
Τίλλης, Κωνσταντίνος Χ.
Ημερομηνία
2008-10-31Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Επιχείρηση και περιβάλλον ; Environmental economicsΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τις επιδράσεις της κλιματικής αλλαγής στην στρατηγική των επιχειρήσεων. Σκοπός της είναι η αναγνώριση των απαραίτητων στοιχείων που μπορούν να μετατρέψουν την απειλή αυτή σε μια επιχειρηματική ευκαιρία. Κύριο έναυσμα για την διερεύνηση του συγκεκριμένου θέματος, αποτέλεσε το γεγονός ότι στις μέρες μας, η κλιματική αλλαγή και κατ’ επέκταση οι επιδράσεις της, κατέχει υψηλή θέση στις ατζέντες τόσο των επιχειρήσεων, όσο και των κρατών παγκοσμίως. Αρχικά γίνεται μια προσπάθεια περιγραφής τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού περιβάλλοντος των επιχειρήσεων. Εν συνεχεία διερευνώνται οι απειλές που προέρχονται από τις ολοένα και αυξανόμενης τάσεις επιδράσεις της κλιματικής αλλαγής. Έπειτα γίνεται μια περιληπτική αναφορά στις προοπτικές αντίδρασης της εταιρείας και τα σημεία στα οποία πρέπει να επικεντρωθεί ο στρατηγικός της σχεδιασμός με τη βοήθεια της μήτρας σεναρίων. Στη συνέχεια, περιγράφονται οι προϋποθέσεις που πρέπει να διασφαλιστούν για να ευνοηθεί η δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος από την πλευρά της εταιρείας καθώς και τα εμπόδια που πρέπει να υπερπηδηθούν για την εξασφάλιση της επιτυχίας του σχεδιασμού της. Στο σημείο αυτό γίνεται η ανάλυση της έννοιας της οικο-αποδοτικότητας και στη συνέχεια ερευνάται διεξοδικά η επιχειρηματική λογική της, η φιλοσοφία της καθώς και τα οφέλη και τα πλεονεκτήματα που μπορεί να προσφέρει σε μια εταιρεία. Τα συμπεράσματα επιβεβαιώνουν την θέση της εργασίας, τους προβληματισμούς που εγείρει και την πεποίθηση της αποτελεσματικής χρησιμοποίησης των μεθόδων που περιγράφονται για την στρατηγική των επιχειρήσεων στις νέες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί.