Χρηματοδότηση νέων μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Master Thesis
Author
Καρσιώτη, Αικατερίνη.
Date
2008-02-06View/ Open
Abstract
Η έκφραση της επιχειρηματικότητας συνδέεται με τη δημιουργία μικρών επιχειρήσεων. Η διαμόρφωση ενός πλήθους τέτοιων επιχειρήσεων εκφράζει πόσο θετικό είναι το κλίμα για ανάπτυξη πρωτότυπων και εφικτών καινοτομικών δράσεων. Οι μικρές επιχειρήσεις αποτελούν την κινητήρια δύναμη της καινοτομίας και της δημιουργίας θέσεων εργασίας. Το μικρό τους μέγεθος τις καθιστά πολύ ευαίσθητες στους βιομηχανικούς μετασχηματισμούς και στο περιβάλλον όπου δραστηριοποιούνται. O ορισμός των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων διατυπώνεται σε συνάρτηση με το μέγεθός τους, των κύκλο εργασιών ή τον ισολογισμό τους και την ανεξαρτησία τους με σκοπό την καλύτερη προσαρμογή των μέτρων που τις αφορούν. Η Ε.Ε. αναγνωρίζοντας την συμβολή των ΜΜΕ στην ενθάρρυνση της επιχειρηματικότητας και κατ’ επέκταση στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής οικονομίας, συγχρηματοδοτεί προγράμματα στήριξης για τις ΜΜΕ. Σκοπός των προγραμμάτων αυτών είναι ο εκσυγχρονισμός, ώστε η επιχείρηση να έχει την ευκαιρία να γίνει όχι απλά βιώσιμη αλλά και ανταγωνιστική και η καταπολέμηση της ανεργίας. Παραδοσιακά οι τράπεζες χρηματοδοτούν μια επιχείρηση που αποδεικνύει ότι είναι βιώσιμη μέσα από την (τριετή τουλάχιστον) πορεία της, τα κέρδη και τον κύκλο εργασιών της. Ωστόσο, μέσω αυτού του συστήματος φαίνεται να αποκλείονται οι νέες επιχειρήσεις από την εξωτερική χρηματοδότηση, αφού δεν υπάρχει εξέλιξη εργασιών, μεγεθών και κερδών. Αυτός είναι και ο σημαντικότερος λόγος, που οι νέες ΜΜΕ παρουσιάζουν πολύ μεγάλο κίνδυνο. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν; Το θέμα της χρηματοδότησης προσεγγίστηκε και από την πλευρά της προσφοράς και από την πλευρά της ζήτησης, τόσο στο θεωρητικό τμήμα της εργασίας, όσο και στην δειγματοληπτική έρευνα.