Η αγορά των κρουαζιεροπλοίων
Master Thesis
Συγγραφέας
Αλουμανή, Μαριάνθη Σ.
Ημερομηνία
2008-01-14Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Cruise lines ; Ocean travelΠερίληψη
Η κρουαζιέρα αποτελεί πλέον ένα κυρίαρχο παράγοντα της τουριστικής βιομηχανίας με εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο. Η ταχύτατη ανάπτυξη του κλάδου γίνεται πιο εμφανής από το 2001 και μετά με την είσοδο δέκα πλοίων ετησίως στην αγορά της Βόρειας Αμερικής όπως και στην ευρωπαϊκή αγορά. Μικρότερες αγορές όπως αυτή που περιλαμβάνει τις περιοχές της Ασίας και του Ειρηνικού, κυριαρχούνται από μεγαλύτερης ηλικίας τονάζ το οποίο όμως τελευταία εκτοπίζεται από νέα εξελιγμένα κρουαζιερόπλοια. Τις τελευταίες δεκαετίες διαπιστώνεται μια συνεχής αύξηση πραγματοποίησης τέτοιων ταξιδιών στα οποία στράφηκαν σχεδόν όλα τα άλλοτε υπερωκεάνια και όχι μόνο, με αποτέλεσμα την ανάπτυξη ιδιαίτερης ναυτιλίας και επιχειρηματικής δραστηριότητας. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι τα πλοία αυτά είναι τα πλέον συναλλαγματοφόρα για την εθνική οικονομία της χώρας πρωτίστως, της οποία φέρουν τη σημαία, αλλά και των χωρών στα πλαίσια των οποίων δραστηριοποιούνται. Η Ελλάδα κατέχει διεθνώς περίοπτη θέση στον τομέα αυτό, τόσο με το υπό ελληνική σημαία στόλο αλλά και με τον ελληνόκτητο εμπορικό στόλο των κρουαζιερόπλοιων της, των διάφορων εταιριών που έχουν πολύ καλή φήμη στον τομέα αυτόν. Ωστόσο, ύστερα από μια σχετική έρευνα που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια αυτής της εργασίας, με την μορφή ερωτηματολογίων, είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι η κρουαζιέρα δεν είναι τόσο διαδεδομένη ως ταξίδι αναψυχής στο μεγαλύτερο ποσοστό των ελλήνων καθώς επίσης και ότι οι έλληνες δεν είναι τόσο εξοικειωμένοι με την ιδέα και την έννοια της κρουαζιέρας. Στην περίπτωση των ελλήνων επιβατών το επιβατηγό πλοίο θεωρείται ως μέσο μεταφοράς και όχι χώρος παραμονής και διασκέδασης.