Αθλητικό μάρκετινγκ & μάνατζμεντ

Master Thesis
Συγγραφέας
Πανόπουλος, Δημήτριος Ι.
Ημερομηνία
2007-12-17Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Sports -- Marketing ; Αθλητισμός -- Διοίκηση και οργάνωσηΠερίληψη
Η συγκεκριμένη εργασία ερευνά την εμπορική χρήση του αθλητισμού ως φαινόμενο αλλά και των παραπλήσιων δραστηριοτήτων που πηγάζουν από αυτόν. Αναλύει τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας αθλητικών σωματίων και εταιριών. Περιγράφει και εξηγεί τις ενέργειες marketing στις οποίες προβαίνουν οι εταιρίες αλλά και όλες τις διοικητικές αποφάσεις στις οποίες προβαίνουν τα στελέχη των αθλητικών οργανισμών. Η εργασία καταπιάνεται με την ανάλυση κανόνων και στρατηγικών που διέπουν τον σύγχρονο αθλητικό ανταγωνισμό. Η εργασία χωρίζεται σε δύο επιμέρους τομείς: το θεωρητικό τμήμα (Theory & Context ) και την πρακτική ανάλυση περιπτώσεων (practical Implication). To θεωρητικό τμήμα αποσαφηνίζει ευρέως χρησιμοποιούμενους όρους του management & marketing και επιπλέον παρέχει απτά παραδείγματα εφαρμογής και υλοποίησης των ανωτέρω ορισμών στο χώρο του αθλητισμού. Το πρακτικό τμήμα αφορά την ανάλυση περιπτώσεων εταιριών – κολοσσών του αθλητικού χώρου όπως η NIKE, ADIDAS, ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΑΕ. Στα κεφάλαια αυτά επεξήγονται οι δραστηριότητες ή οι κινήσεις που προσέδωσαν στις παραπάνω εταιρίες στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού και τις κατέστησαν κυρίαρχες στο περιβάλλον τους. Ενδεικτικά, οι ισχυρισμοί αυτοί αποδεικνύονται μέσω τρανταχτών και γνωστών πρακτικών (εμφανίσεις ομάδων, αθλητικά είδη με ονομασίες γνωστών αθλητών [παπούτσια Mαραντόνα] - χορηγίες). Πέρα από τα συμπεράσματα, προτείνονται λύσεις, ιδέες προτάσεις που θα μπορούσαν να υιοθετηθούν ώστε να επιφέρουν ακόμη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στην ήδη πετυχημένη δράση των εταιριών. Ακόμη πολύ σημαντικές ιδέες προτείνονται και για την περίπτωση του Ολυμπιακού. Αυξημένη χρήση marketing θα οδηγήσει σε μεγαλύτερες πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών άρα και μεγαλύτερα έσοδα για τον αθλητικό οργανισμό που θα εισάγει αυτές τις προτάσεις.