| dc.contributor.advisor | Pallis, Athanasios | |
| dc.contributor.advisor | Πάλλης, Αθανάσιος | |
| dc.contributor.author | Stampoliou, Marina | |
| dc.contributor.author | Σταμπολίου, Μαρίνα | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-25T13:37:47Z | |
| dc.date.available | 2025-11-25T13:37:47Z | |
| dc.date.issued | 2025-11 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18582 | |
| dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εξετάζει τις κινεζικές επενδυτικές δραστηριότητες σε ευρωπαϊκές λιμενικές εγκαταστάσεις, μέσα από τη μελέτη της περίπτωσης του Λιμανιού του Πειραιά στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» (BRI). Η μελέτη αναλύει τη διαδικασία απόκτησης του λιμένα από την COSCO, από τη σύμβαση παραχώρησης του 2009 έως την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου το 2016, μέσω μιας διπλής προσέγγισης: εννοιολογικής ανάλυσης και εμπειρικής διερεύνησης των λειτουργικών επιδόσεων, της δομής διακυβέρνησης και των αλλαγών στη θέση του λιμένα στα διεθνή δίκτυα.
Η έρευνα αξιολογεί τη λειτουργική επίδοση, τις μεταβολές στη διακυβέρνηση και τη δικτυακή θέση του λιμένα μέσα από συνδυασμό βιβλιογραφικής ανασκόπησης, ποσοτικής ανάλυσης δεδομένων και συγκριτικών μελετών με άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η εμπλοκή της COSCO στον Πειραιά οδήγησε σε σημαντικές βελτιώσεις στις επιδόσεις και καθιέρωσε το λιμάνι ως κορυφαίο διαμετακομιστικό κόμβο της Μεσογείου.
Ωστόσο, η κάθετη ολοκλήρωση του λιμένα, η ρυθμιστική εποπτεία και η στρατηγική εξάρτηση αναδείχθηκαν ως κρίσιμα ζητήματα μετά την ανάληψη του ελέγχου από την COSCO. Η έρευνα συνεισφέρει νέα γνώση σχετικά με τις επενδύσεις πολυεθνικών κρατικών επιχειρήσεων, τη λιμενική διακυβέρνηση και τον τρόπο με τον οποίο η Ευρώπη διαχειρίζεται τον ξένο έλεγχο κρίσιμων υποδομών. | el |
| dc.format.extent | 88 | el |
| dc.language.iso | en | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.title | Belt and Road Initiative (BRI) and Chinese investments in european ports | el |
| dc.title.alternative | Η πρωτοβουλία «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» (Belt and Road Initiative - BRI) και Κινεζικές Επενδύσεις σε ευρωπαϊκά λιμάνια | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
| dc.description.abstractEN | This thesis investigates Chinese investment activities in European port facilities through an examination of Piraeus Port under the Belt and Road Initiative (BRI). The research investigates COSCO's port acquisition process from 2009 concession to 2016 majority ownership through a dual method of conceptual and empirical analysis to study operational performance and governance structure and network position changes. The research evaluates operational performance and governance structure and network position changes through a combination of literature review and quantitative data analysis and comparative studies with other European ports. The research shows that COSCO's involvement at Piraeus Port resulted in major performance improvements and established the port as a top Mediterranean transshipment center. The port's vertical integration and regulatory oversight and strategic dependence became major issues after COSCO took control. The research provides new knowledge about state-owned multinational investments and port governance and how Europe handles foreign control of critical infrastructure. | el |
| dc.contributor.master | Shipping Management | el |
| dc.subject.keyword | Πρωτοβουλία «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» (BRI) | el |
| dc.subject.keyword | Κινεζικές επενδύσεις | el |
| dc.subject.keyword | Λιμάνι Πειραιά | el |
| dc.subject.keyword | COSCO | el |
| dc.subject.keyword | Ευρωπαϊκά λιμάνια | el |
| dc.subject.keyword | Άμεσες ξένες επενδύσεις | el |
| dc.subject.keyword | Διακυβέρνηση λιμένων | el |
| dc.subject.keyword | Κρατικές επιχειρήσεις | el |
| dc.subject.keyword | Κόμβοι μεταφόρτωσης | el |
| dc.date.defense | 2025-11-14 | |