| dc.contributor.advisor | Daniil, Georgios | |
| dc.contributor.advisor | Δανιήλ, Γεώργιος | |
| dc.contributor.author | Oikonomou, Angelos | |
| dc.contributor.author | Οικονόμου, Άγγελος | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-25T05:29:43Z | |
| dc.date.available | 2025-11-25T05:29:43Z | |
| dc.date.issued | 2025-11 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18557 | |
| dc.description.abstract | Η παρούσα διατριβή εξετάζει τη νεότερα θεσπισθείσα Μεγάλη Χάρτα για τους Φιλιππινέζους Ναυτικούς, και
ειδικότερα τους Κανονισμούς Εφαρμογής της (IRR) και τις αναμενόμενες επιπτώσεις στις αξιώσεις Προστασίας
και Αποζημίωσης (P&I). Πιο συγκεκριμένα, εξετάζει το Άρθρο 59 σχετικά με την εκτέλεση δικαστικών
αποφάσεων και χρηματικών αποζημιώσεων, αναλύοντας τον αντίκτυπο στους ναυτικούς, τους πλοιοκτήτες και
τον ναυτικό νομικό τομέα.
Η διάταξη αυτή σηματοδοτεί μια σημαντική απόκλιση από την προηγούμενη πρακτική, αναπτύσσοντας μια
διπλή προσέγγιση για τις χρηματικές αποζημιώσεις, διακρίνοντας μεταξύ «αμφισβητούμενων» και «μη
αμφισβητούμενων» ποσών, και θεσπίζοντας μηχανισμούς αναστολής εκτέλεσης υπό προϋπόθεση καταβολής
εγγύησης από οποιοδήποτε μέρος. Η μελέτη εξετάζει διεξοδικά κρίσιμα ζητήματα όπως η αθέμιτη προσέλκυση
πελατών (ambulance chasing), το σύστημα εγγυήσεων και τη δίκαιη επίλυση των αξιώσεων, λαμβάνοντας
υπόψη τις νομικές, οικονομικές και πρακτικές τους διαστάσεις.
Διερευνά πώς οι πρόσφατες διαδικαστικές μεταρρυθμίσεις επιδιώκουν να εξισορροπήσουν την ταχεία
πρόσβαση των ναυτικών στη δικαιοσύνη με την προστασία των πλοιοκτητών από αβάσιμες ή υπερβολικές
αξιώσεις. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στην εφαρμογή του συστήματος εγγύησης σε αμφισβητούμενες
περιπτώσεις, ιδίως όταν η εκτέλεση αναστέλλεται έως ότου ολοκληρωθεί η εφέσιμη διαδικασία, και στον
τρόπο με τον οποίο αυτοί οι μηχανισμοί συγκρίνονται με τα διεθνή πρότυπα εργασίας, ειδικότερα εκείνα που
καθορίζονται από τη Διεθνή Σύμβαση Εργασίας στη Ναυτιλία (MLC) 2006.
Η έρευνα αναφέρεται επίσης στην επίμονη πρόκληση της «αθέμιτης προσέλκυσης πελατών», δηλαδή την
ανήθικη προσέλκυση πελατών από ορισμένους νομικούς επαγγελματίες, την οποία η Μεγάλη Χάρτα επιδιώκει
να περιορίσει μέσω σαφέστερων διαδικαστικών εγγυήσεων και αποτρεπτικών μέτρων. Με βάση τη δογματική
ανάλυση και συγκριτικές μελέτες περιπτώσεων, η εργασία εξετάζει τόσο πραγματικές όσο και υποθετικές
διαφορές στο πλαίσιο πριν και μετά τη Μεγάλη Χάρτα, προκειμένου να αξιολογηθεί ο αντίκτυπος του νόμου
στην πράξη.
Αυτές οι περιπτώσεις δείχνουν πώς οι μηχανισμοί του Άρθρου 59 έχουν επηρεάσει τις στρατηγικές επίλυσης
αξιώσεων για ναυτικούς και πλοιοκτήτες, ιδίως όσον αφορά τις υποχρεώσεις συμμόρφωσης, τα
χρονοδιαγράμματα για την καταβολή χρηματικών αποζημιώσεων και τη χρήση ιατρικών εκτιμήσεων
(συμπεριλαμβανομένων των παραπομπών σε τρίτο ιατρό βάσει Άρθρου 57).
Η έρευνα αναδεικνύει οφέλη του νέου καθεστώτος, όπως πιο σαφείς διαδικασίες για την εκτέλεση αποφάσεων
και μειωμένη ευπάθεια σε εκμετάλλευση, ενώ παράλληλα αντιμετωπίζει πρακτικά ζητήματα, όπως η
προσέγγιση των ασφαλιστικών εγγυήσεων και οι πιθανές ψυχολογικές επιπτώσεις στις δικαιωματικές
αξιώσεις. Η διατριβή συμβάλλει στη ναυτική νομική και P&I βιβλιογραφία, αναδεικνύοντας τη σύνθετη
αλληλεπίδραση μεταξύ προστασίας της εργασίας και διαχείρισης εμπορικού κινδύνου στη ναυτιλιακή
βιομηχανία.
Συνολικά, υποστηρίζεται ότι, ενώ η Μεγάλη Χάρτα αποτελεί ορόσημο στην κωδικοποίηση των δικαιωμάτων
των Φιλιππινέζων ναυτικών και στη συμφωνία των τοπικών κανονισμών με διεθνείς υποχρεώσεις, η
μακροπρόθεσμη επιτυχία της θα εξαρτηθεί από την αποτελεσματικότητα των μηχανισμών εφαρμογής της, τη
συνεχή διάλογο μεταξύ ενδιαφερομένων μερών και την προσεκτική ισορροπία μεταξύ της ευημερίας των
ναυτικών και της βιωσιμότητας των πλοιοκτητών. | el |
| dc.format.extent | 61 | el |
| dc.language.iso | en | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.title | Analyzing the Magna Carta of Filipino seafarers and the implications on P&I claims | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
| dc.description.abstractEN | This thesis examines the recent Magna Carta for Filipino Seafarers and the implementing rules
and regulations (IRR) in connection with the effects on Protection and Indemnity (P&I) claims.
More particularly it examines Section 59 regarding execution of judgments and monetary awards,
analyzing the impact on seafarers, shipowners, and the maritime legal sector. This provision marks
a significant change from previous practice by developing a dual-track approach to monetary
awards, distinguishing between “disputed” and “undisputed” amounts, and establishing the
execution mechanisms, requiring bond posting from either party as a prerequisite. This study
examines key issues such as ambulance chasing, the bond system, and the fair resolution of claims,
considering their legal, economic, and practical dimensions. It investigates how the new procedure
aims to provide a balance between seafarers with swift access to justice and protect shipowners
from hyperbolic allegations. Further attention is given to the implementation of the bond system
in disputed cases, specifically when implementation is delayed subject to appellate proceedings,
and how these mechanisms connect with the international labor standards, and more specifically
the Maritime Labor Convention (MLC) 2006. The research also addresses the challenge of
“ambulance chasing, referring to the unethical solicitation of clients by certain legal practitioners,
which the Magna Carta tries to reduce and through clearer procedure and measures. Utilizing
theoretical frameworks and legal case evaluations, the thesis explores both actual and hypothetical
disputes under the pre- and post-Magna Carta frameworks to evaluate and determine the law’s
impact both in practice and how this affects the real life. These cases illustrate how Section 59's
mechanisms have impacted methods of claim settlement for seafarers and shipowners alike,
especially with respect to timelines for monetary relief, and the use of medical assessments
(including third-doctor referrals under Section 57). The research introduces certain benefits of the
new Law, such as improved procedures for executing awards and diminished exposure to
manipulation, while also addressing practical concerns, such as the affordability of bond premiums
with possible negative consequences for the pursuit of legitimate claims. The thesis contributes to
maritime legal and P&I scholarship by emphasizing the complex relationship between labor
protections and commercial risk management in the shipping industry. It ultimately argues that
while the Magna Carta provides a landmark effort in codifying the rights of Filipino seafarers and
local regulations with international obligations, its long-term success will depend on the
responsiveness of its implementing mechanisms, continuous stakeholder dialogue, and the careful
calibration of equity between seafarer’s welfare and shipowner viability. | el |
| dc.contributor.master | Shipping Management | el |
| dc.subject.keyword | Filipino seafarers | el |
| dc.subject.keyword | Magna Carta | el |
| dc.subject.keyword | P&I claims | el |
| dc.subject.keyword | Section 59 | el |
| dc.subject.keyword | Maritime law | el |
| dc.subject.keyword | Ambulance chasing | el |
| dc.subject.keyword | Bond system | el |
| dc.subject.keyword | Dispute Resolution | el |
| dc.date.defense | 2025-11-13 | |