Εμφάνιση απλής εγγραφής

Σχεδιασμός και ανάπτυξη ενός ψηφιακού μαθήματος βασισμένο στη μέθοδο PjBL με AI στον τουρισμό : μια μελέτη περίπτωσης για οικονομικό αλφαβητισμό στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

dc.contributor.advisorΠαρασκευά, Φωτεινή
dc.contributor.authorΜερκούρη, Δέσποινα
dc.date.accessioned2025-11-24T11:24:05Z
dc.date.available2025-11-24T11:24:05Z
dc.date.issued2025-06
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18515
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία εξετάζει τον σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση ενός διαδικτυακού μαθήματος με στόχο την ενίσχυση του οικονομικού γραμματισμού μαθητών της Β΄ και Γ΄ Λυκείου, μέσα από τη χρήση ρεαλιστικών σεναρίων που συνδέονται με τον τουριστικό τομέα. Η καινοτομία του μαθήματος έγκειται στην υιοθέτηση της μεθοδολογίας Project-Based Learning (PjBL), τη συστηματική αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων και τεχνητής νοημοσύνης, καθώς και την ενσωμάτωση στοιχείων gamification και storytelling. Το μάθημα οργανώθηκε ως «μαθησιακό μονοπάτι» με πέντε στάσεις σε εμβληματικά σημεία της Αθήνας (Μοναστηράκι, Ερμού, Σύνταγμα, Πλάκα, Ακρόπολη). Σε κάθε στάση οι μαθητές εκτέθηκαν σε θεωρητικό περιεχόμενο, συμμετείχαν σε δραστηριότητες με τη χρήση εργαλείων όπως το ChatGPT και το Canva, και αξιολογήθηκαν μέσα από κριτήρια αυθεντικής μάθησης. Οι δραστηριότητες περιλάμβαναν SWOT ανάλυση, ανάλυση αγοράς και ανταγωνισμού, στρατηγικές τιμολόγησης, ανάπτυξη branding, δημιουργία digital campaign, storytelling και τελική παρουσίαση έργου. Η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίων, παρατηρήσεων και αξιολογήσεων των παραδοτέων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές βελτίωσαν σημαντικά την κατανόηση βασικών οικονομικών εννοιών, ανέπτυξαν δεξιότητες συνεργασίας και κριτικής σκέψης, και ανταποκρίθηκαν θετικά στα στοιχεία παιχνιδοποίησης που ενίσχυσαν την παρακίνηση και τη δέσμευσή τους. Η χρήση τεχνητής νοημοσύνης αξιολογήθηκε θετικά, καθώς διευκόλυνε την παραγωγή ιδεών και ενίσχυσε την αυτονομία των μαθητών. Στα συμπεράσματα, η μελέτη επιβεβαιώνει ότι ο συνδυασμός PjBL, gamification, AI και storytelling μπορεί να αποτελέσει αποτελεσματική και καινοτόμο διδακτική προσέγγιση για τη διδασκαλία οικονομικών εννοιών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αναδεικνύεται επίσης η αξία της σύνδεσης με τον πολιτισμικό τουρισμό, που προσδίδει αυθεντικότητα και βιωματική διάσταση στη μάθηση. Τέλος, προτείνονται περαιτέρω έρευνες με μεγαλύτερα δείγματα και σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα, ώστε να διερευνηθεί σε βάθος η συμβολή της συγκεκριμένης προσέγγισης στην εκπαίδευση.el
dc.format.extent121el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΣχεδιασμός και ανάπτυξη ενός ψηφιακού μαθήματος βασισμένο στη μέθοδο PjBL με AI στον τουρισμό : μια μελέτη περίπτωσης για οικονομικό αλφαβητισμό στη δευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeDesign and development e-course based on PjBL with AI tools in hospitality and tourism : a case for financial literacy in secondary educationel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThis study explores the design, implementation, and evaluation of an online course aimed at enhancing financial literacy among upper secondary school students (Grades 11–12) through realistic scenarios related to the tourism sector. The innovation of this course lies in the adoption of Project-Based Learning (PjBL) methodology, the systematic integration of digital tools and artificial intelligence, and the incorporation of gamification and storytelling elements. The course was structured as a “learning pathway” with five stops at emblematic locations in Athens (Monastiraki, Ermou, Syntagma, Plaka, Acropolis). At each stop, students engaged with theoretical content, participated in activities using tools such as ChatGPT and Canva, and were assessed through authentic learning criteria. Activities included SWOT analysis, market and competition analysis, pricing strategies, branding development, digital campaign creation, storytelling, and final project presentation. Data collection was conducted through questionnaires, classroom observations, and assessment of student outputs. Findings indicated that students significantly improved their understanding of key economic concepts, developed collaboration and critical thinking skills, and responded positively to gamification elements that enhanced motivation and engagement. The use of artificial intelligence was also highly valued, as it facilitated idea generation and supported student autonomy in the learning process. In conclusion, the study confirms that combining PjBL, gamification, AI, and storytelling can constitute an effective and innovative pedagogical approach for teaching economic concepts in secondary education. Furthermore, the integration of cultural tourism elements added authenticity and experiential value to the learning process. Finally, the study highlights the need for further research with larger and more diverse samples, as well as applications in other subject areas, in order to gain deeper insights into the contribution of this approach to education.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΟικονομίαel
dc.subject.keywordΤουρισμόςel
dc.subject.keywordProject based learningel
dc.date.defense2025-10-21


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»