| dc.contributor.advisor | Pantouvakis, Angelos | |
| dc.contributor.advisor | Παντουβάκης, Άγγελος | |
| dc.contributor.author | Samios, Triantafyllos | |
| dc.contributor.author | Σάμιος, Τριαντάφυλλος | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-24T07:58:44Z | |
| dc.date.available | 2025-11-24T07:58:44Z | |
| dc.date.issued | 2025-11 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18495 | |
| dc.description.abstract | Αυτή η διπλωματική εργασία χρησιμεύει ως μερική έρευνα για τη σημασία των soft skills όσον αφορά την προώθηση ενός ασφαλέστερου και αποτελεσματικότερου εργασιακού περιβάλλοντος στις εταιρείες διαχείρισης δεξαμενοπλοίων, τόσο στις διαχειριστικές λειτουργίες επί πλοίου όσο και στη στεριά. Η εργασία διερευνά τη σημασία του ανθρώπινου στοιχείου στη ναυτιλία και εξετάζει τη διείσδυση πρακτικών διαχείρισης συμπεριφοράς – σχετικά με την υιοθέτηση διαδικασιών με γνώμονα τις δεξιότητες στα συστήματα διαχείρισης της ασφάλειας και της ποιότητας των εταιρειών διαχείρισης πλοίων – και προτείνει διαδρομές προς τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς, αλλά και βέλτιστες πρακτικές για το μέλλον.
Επιλέγουμε να οριοθετήσουμε αρχικά τη συζήτηση για τα soft skills αναφερόμενοι στους τέσσερις πυλώνες της ναυτιλιακής νομοθεσίας, ήτοι τις συμβάσεις SOLAS, MARPOL. Αναζητούμε πού και πώς γίνεται αναφορά σε πρακτικές όπου εντοπίζεται η ανάγκη ανθρώπινης αλληλεπίδρασης, εφαρμογής διαπροσωπικών δεξιοτήτων και απαιτείται η ανάπτυξη δομών εκπαίδευσης των ανθρώπων σε θέματα που ξεπερνούν την αυστηρή τεχνοκρατική κατάρτιση και άπτονται των ανθρώπινων σχέσεων και διαπροσωπικών αλληλεπιδράσεων.
Επιλέγουμε να θεμελιώσουμε την εργασία μας και να ορίσουμε τη σημαντικότητα των soft skills στον χώρο της ναυτιλίας, αφού πρώτα έχουμε αναγνωρίσει τη κεφαλαιώδη σημασία του ανθρώπου — των ναυτικών και του προσωπικού στη ξηρά — για την ασφαλή περάτωση των λειτουργικών δραστηριοτήτων τόσο εν πλω όσο και στη στεριά. Με την έννοια ‘ασφάλεια’ υιοθετούμε την αγγλική ερμηνεία του όρου, η οποία είναι διττή, περιλαμβάνοντας τόσο στοιχεία του safety όσο και του quality.
Τέλος, παρουσιάζεται μια προσέγγιση ενός συστήματος αξιολόγησης και επαλήθευσης ικανοτήτων συμπεριφοράς για τους διαχειριστές δεξαμενοπλοίων. Αυτή η προσέγγιση βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο υλικό εργασίας και σε θέματα που συζητήθηκαν στα προηγούμενα κεφάλαια και επηρεάζεται από το Σύστημα Αξιολόγησης Συμπεριφοράς Ικανότητας (Behavioral Competency Assessment and Verification System) της σχετικής έκδοσης του SIRE 2.0 και του Dry BMS. | el |
| dc.format.extent | 79 | el |
| dc.language.iso | en | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.title | Soft skills, SIRE 2 and Dry BMS in shipping | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
| dc.description.abstractEN | This thesis serves as a partial investigation into the importance of soft skills in promoting a safer and more efficient working environment within tanker management companies, both in onboard operational functions and in shore-based operations. The study explores the significance of the human element in shipping and examines the integration of behavioral management practices—specifically, the adoption of skill-oriented procedures within the safety and quality management systems of ship management companies—while proposing pathways toward regulatory compliance as well as best practices for the future.
We begin by contextualizing the discussion on soft skills with reference to the four pillars of maritime legislation, namely the SOLAS and MARPOL conventions. We investigate where and how references are made to practices that highlight the need for human interaction, the application of interpersonal competencies, and the development of training structures addressing issues that extend beyond strict technical proficiency and relate to human relations and interpersonal dynamics.
We further establish the foundation of our work and define the significance of soft skills in the maritime sector after recognizing the fundamental importance of the human factor—both seafarers and shore-based personnel—for the safe execution of operational activities at sea and on land. The term “safety” is interpreted according to its English usage, which is dual in nature, encompassing aspects of both safety and quality.
Finally, the thesis presents an approach to a behavioral competency assessment and verification system for tanker managers. This approach is largely based on the material and topics discussed in the preceding chapters and is influenced by the Behavioral Competency Assessment and Verification System as outlined in the SIRE 2.0 and DryBMS frameworks. | el |
| dc.contributor.master | Shipping Management | el |
| dc.subject.keyword | Soft skills | el |
| dc.subject.keyword | SIRE 2.0 | el |
| dc.subject.keyword | Dry BMS | el |
| dc.date.defense | 2025-11-11 | |