| dc.contributor.advisor | Πελαγίδης, Θεόδωρος | |
| dc.contributor.author | Καλαφάτης, Νικόλαος | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-14T10:46:20Z | |
| dc.date.available | 2025-11-14T10:46:20Z | |
| dc.date.issued | 2025-09 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18423 | |
| dc.description.abstract | Το θέμα της εργασίας παρουσιάζει την μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζει αυτή την περίοδο η παγκόσμια ναυτιλία και δεν είναι άλλη από την απανθρακοποίηση της σύμφωνα με τους στόχους που έχει θέσει ο IMO (International Maritime Organization- Διεθνής Οργανισμός Ναυτιλίας), μέσω εναλλακτικών καυσίμων. Οι στόχοι του ΙΜΟ από την σταδιακή μείωση έως τις μηδενικές εκπομπές αερίων είναι ξεκάθαροι και σε αυτή την εργασία θα μελετήσουμε ποιοι είναι , αν μπορούν να επιτευχθούν στα χρονικά όρια που έχουν θεσπιστεί , μέσω ποιων καυσίμων μπορούν , ποια είναι τα προβλήματα που δημιουργούνται και αν τελικά το όφελος είναι μεγαλύτερο από το κόστος. Θα μελετήσουμε και θα αναλύσουμε ,τα επικρατέστερα εναλλακτικά καύσιμα που κεντρίζουν το ενδιαφέρον της ναυτιλίας σημειώνοντας τον τρόπο παραγωγής τους και το πόσο δημοφιλής ή ελκυστικά είναι ώστε να γίνουν το καύσιμο που θα καταφέρει να φέρει εις πέρας τον στόχο της απανθρακοποιήσης . Επιπλέον θα κάνουμε μια σύγκριση τιμών ανάμεσα στα επικρατέστερα εναλλακτικά καύσιμα και στα σημερινά καθώς σίγουρα είναι ένα κομμάτι που απασχολεί τον επιχειρηματικό κόσμο της παγκόσμιας ναυτιλίας. Στη συνέχεια θα αναφέρουμε τον πιθανό αντίκτυπο που μπορεί να έχει η βιομηχανία του πετρελαίου όταν η πράσινη ναυτιλία θα είναι πλέον γεγονός. Τέλος θα καταγράψουμε τα διλλήματα που επικρατούν από όλους όσους εμπλέκονται με αυτή την πρόκληση αλλά και ποιες είναι οι επενδύσεις ή τα βήματα που έχουν γίνει μέχρι και σήμερα. | el |
| dc.format.extent | 74 | el |
| dc.language.iso | el | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.title | Η πράσινη πρόκληση στην παγκόσμια ναυτιλία | el |
| dc.title.alternative | The green challenge in global shipping | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
| dc.description.abstractEN | The subject of the paper concerns the major challenge facing the global shipping industry, which is the de-carbonization according to the targets set by the IMO (International Maritime Organization), through alternative fuels. The IMO's targets from phase-down to zero emissions are clear and, in this paper, we will study what these objectives are, whether they can be achieved within the time-limits set, which fuels can be used, what the problems are and whether the benefit is greater than the cost. We will analyze the most common alternative fuels of interest to the shipping industry, how they are produced and how popular or attractive they are to become the fuel that will meet the de-carbonization target. In addition, we will make a price comparison between the most common alternative fuels and those currently in use, as this is certainly an issue of concern to the business world of global shipping. In addition, we will refer to the potential impact that the oil industry can have through green shipping. Finally, we will list the dilemmas faced by all those involved in this challenge and what investments or steps have been taken so far. | el |
| dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
| dc.subject.keyword | Ενναλακτικά καύσιμα | el |
| dc.subject.keyword | Διεθνής Οργανισμός Ναυτιλίας | el |
| dc.subject.keyword | Aπανθρακοποίηση | el |
| dc.date.defense | 2025-10 | |