Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorChatzinikolaou, Stefanos
dc.contributor.advisorΧατζηνικολάου, Στέφανος
dc.contributor.authorKaravoulias, George
dc.contributor.authorΚαραβούλιας, Γεώργιος
dc.date.accessioned2025-11-10T14:17:40Z
dc.date.available2025-11-10T14:17:40Z
dc.date.issued2025-10
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18379
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τις επιπτώσεις του Κανονισμού FuelEU Maritime (ΕΕ) 2023/1805 στη ναυτιλιακή βιομηχανία της Ευρώπης και διεθνώς. Η μελέτη αναλύει πώς ο κανονισμός, ως μέρος του πακέτου Fit for 55, συνδέεται με τα υφιστάμενα πλαίσια EU MRV (2015/757), EU ETS και SEEMP III, δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο σύστημα παρακολούθησης, επαλήθευσης και μείωσης εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία. Μέσω ποιοτικής και ποσοτικής ανάλυσης, εντοπίζονται οι οικονομικές, επιχειρησιακές και τεχνολογικές επιπτώσεις του FuelEU Maritime στους πλοιοκτήτες, διαχειριστές και λιμένες. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι, ενώ το EU ETS αποτελεί αρχικά τον κύριο οικονομικό μοχλό αποανθρακοποίησης, μετά το 2040 το FuelEU Maritime αποκτά πρωταγωνιστικό ρόλο, καθοδηγώντας τη μετάβαση σε καύσιμα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών, όπως e-methanol, e-ammonia και βιοκαύσιμα. Οι μηχανισμοί ευελιξίας — όπως το pooling, οι πολλαπλασιαστές RFNBO και τα κίνητρα για συστήματα αιολικής υποβοήθησης πρόωσης — προσφέρουν αποτελεσματικές οδούς συμμόρφωσης, κυρίως για όσους υιοθετήσουν νωρίς τις νέες τεχνολογίες. Η εργασία καταλήγει ότι το FuelEU Maritime μετατρέπει τη συμμόρφωση σε επενδυτική ευκαιρία, επιταχύνοντας την καινοτομία και τη συνεργασία σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της ναυτιλίας. Ωστόσο, η επιτυχία του εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα ανανεώσιμων καυσίμων, την ευθυγράμμιση των μέτρων ΕΕ και ΙΜΟ και την αξιοπιστία των συστημάτων επαλήθευσης που διασφαλίζουν τη διαφάνεια και την εγκυρότητα των δεδομένων.el
dc.format.extent57el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleImplications of Fuel EU on the shipping industryel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThe present thesis examines the implications of the FuelEU Maritime Regulation (EU) 2023/1805 on the European and international shipping industry. The study explores how this regulation, as part of the Fit for 55 package, integrates with existing frameworks such as EU MRV Regulation (2015/757), EU ETS, and SEEMP III, forming a comprehensive system for monitoring, verifying, and reducing greenhouse gas (GHG) emissions from ships. Through qualitative and quantitative analysis, the research identifies the economic, operational, and technological impacts of FuelEU Maritime on shipowners, operators, and ports. Key findings reveal that while the EU ETS initially represents the primary cost driver for maritime decarbonization, FuelEU Maritime becomes dominant after 2040, directing the sector toward low- and zero-emission fuels such as e-methanol, e-ammonia, and biofuels. The regulation’s flexibility mechanisms — including pooling, RFNBO multipliers, and wind-assisted propulsion incentives — are shown to provide effective compliance pathways, especially for early adopters. The thesis concludes that FuelEU Maritime transforms environmental compliance into an investment opportunity, accelerating innovation and collaboration across the shipping value chain. Its success, however, depends on the availability of renewable fuels, the alignment between EU and IMO measures, and the strength of verification systems ensuring data transparency and credibility.el
dc.contributor.masterMSc Sustainability and Quality in Marine Industryel
dc.subject.keywordFuel EUel
dc.subject.keywordMRVel
dc.subject.keywordSEEMPel
dc.date.defense2025-10-14


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»