Implications of Fuel EU on the shipping industry

Master Thesis
Συγγραφέας
Karavoulias, George
Καραβούλιας, Γεώργιος
Ημερομηνία
2025-10Προβολή/ Άνοιγμα
Περίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τις επιπτώσεις του Κανονισμού FuelEU Maritime (ΕΕ) 2023/1805 στη ναυτιλιακή βιομηχανία της Ευρώπης και διεθνώς.
Η μελέτη αναλύει πώς ο κανονισμός, ως μέρος του πακέτου Fit for 55, συνδέεται με τα υφιστάμενα πλαίσια EU MRV (2015/757), EU ETS και SEEMP III, δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο σύστημα παρακολούθησης, επαλήθευσης και μείωσης εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία.
Μέσω ποιοτικής και ποσοτικής ανάλυσης, εντοπίζονται οι οικονομικές, επιχειρησιακές και τεχνολογικές επιπτώσεις του FuelEU Maritime στους πλοιοκτήτες, διαχειριστές και λιμένες.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι, ενώ το EU ETS αποτελεί αρχικά τον κύριο οικονομικό μοχλό αποανθρακοποίησης, μετά το 2040 το FuelEU Maritime αποκτά πρωταγωνιστικό ρόλο, καθοδηγώντας τη μετάβαση σε καύσιμα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών, όπως e-methanol, e-ammonia και βιοκαύσιμα.
Οι μηχανισμοί ευελιξίας — όπως το pooling, οι πολλαπλασιαστές RFNBO και τα κίνητρα για συστήματα αιολικής υποβοήθησης πρόωσης — προσφέρουν αποτελεσματικές οδούς συμμόρφωσης, κυρίως για όσους υιοθετήσουν νωρίς τις νέες τεχνολογίες.
Η εργασία καταλήγει ότι το FuelEU Maritime μετατρέπει τη συμμόρφωση σε επενδυτική ευκαιρία, επιταχύνοντας την καινοτομία και τη συνεργασία σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της ναυτιλίας.
Ωστόσο, η επιτυχία του εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα ανανεώσιμων καυσίμων, την ευθυγράμμιση των μέτρων ΕΕ και ΙΜΟ και την αξιοπιστία των συστημάτων επαλήθευσης που διασφαλίζουν τη διαφάνεια και την εγκυρότητα των δεδομένων.

