| dc.contributor.advisor | Σάμψων, Δημήτριος | |
| dc.contributor.author | Παπαδάκη, Χαρίκλεια | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-03T15:21:02Z | |
| dc.date.available | 2025-11-03T15:21:02Z | |
| dc.date.issued | 2025-09 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18287 | |
| dc.description.abstract | Η τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) επηρεάζει ολοένα και περισσότερο την καθημερινότητα και τη σκέψη των εφήβων, δημιουργώντας νέες προκλήσεις. Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση ενός ψηφιακού μαθήματος, που στοχεύει στην καλλιέργεια υπεύθυνης και ασφαλούς στάσης απέναντι στη χρήση της ΤΝ, καθώς και στην ανάπτυξη στάσεων και συμπεριφορών που εναρμονίζονται με τις κοινωνικές και νομικές αρχές. Το μάθημα αποτελείται από τέσσερα μικρομαθήματα και περιλαμβάνει δραστηριότητες που βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν πώς λειτουργεί η ΤΝ, πώς επηρεάζει τη σκέψη και τις σχέσεις τους, ποιοι κίνδυνοι απορρέουν από τη λανθασμένη χρήση της και πώς μπορεί να αξιοποιηθεί ασφαλώς μέσα και έξω από το σχολικό περιβάλλον. Στο τελικό στάδιο, οι μαθητές δημιουργούν τον δικό τους κώδικα δεοντολογίας, εκφράζοντας προσωπικές αξίες και αντιλήψεις για την υπεύθυνη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. | el |
| dc.format.extent | 420 | el |
| dc.language.iso | el | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.title | Ψηφιακό μάθημα για την ασφαλή και υπεύθυνη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης από εφήβους | el |
| dc.title.alternative | A digital self-study course for adolescents on the safe and responsible use of Artificial Intelligence | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
| dc.description.abstractEN | Artificial Intelligence (AI) increasingly influences the daily lives and thinking of adolescents, creating new challenges. This thesis focuses on the design, development, and evaluation of a digital course that aims to cultivate a responsible and safe attitude towards the use of AI, as well as to develop attitudes and behaviors that align with social and legal principles. The course consists of four micro-lessons and includes activities that help students understand how AI works, how it affects their thinking and relationships, what risks arise from its misuse, and how it can be used safely both inside and outside the school environment. In the final stage, students create their own code of ethics, expressing personal values and perceptions regarding the responsible use of artificial intelligence. | el |
| dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Εφηβεία | el |
| dc.subject.keyword | Τεχνητή νοημοσύνη | el |
| dc.subject.keyword | Ψηφιακή ηθική | el |
| dc.subject.keyword | Ασφαλής χρήση ΤΝ | el |
| dc.subject.keyword | Artificial Intelligence | el |
| dc.subject.keyword | Adolescents | el |
| dc.subject.keyword | Responsible AI use | el |
| dc.date.defense | 2025-10-22 | |