dc.contributor.advisor | Θεοτοκάς, Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Ζώβληκας, Νικόλαος | |
dc.date.accessioned | 2025-09-17T07:36:51Z | |
dc.date.available | 2025-09-17T07:36:51Z | |
dc.date.issued | 2025-05 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18130 | |
dc.description.abstract | Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει ένα ευρύ φάσμα κινδύνων, που κυμαίνονται από λειτουργικές και οικονομικές προκλήσεις έως περιβαλλοντικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Η αποτελεσματική διαχείριση κινδύνου είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση της ανθεκτικότητας και της βιωσιμότητας των ναυτιλιακών εργασιών. Αυτή η εργασία διερευνά διάφορες στρατηγικές και προσεγγίσεις για τη διαχείριση κινδύνων, εστιάζοντας στην ενσωμάτωση των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και αρχών διακυβέρνησης (ESG), στη δημιουργία συνεργασιών και συμμαχιών και στην υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών. Μέσω συγκεκριμένων περιπτωσιολογικών μελετών, συμπεριλαμβανομένης της απάντησης στον κυβερνοχώρο της Maersk και της περιβαλλοντικής διαχείρισης της ναυτιλίας LNG από τη Shell, αυτή η ανάλυση υπογραμμίζει τον τρόπο με τον οποίο διαφορετικές εταιρείες και χώρες εφαρμόζουν στρατηγικές για τον μετριασμό των κινδύνων. Μια σύγκριση στρατηγικών μεταξύ μεγάλων παγκόσμιων ναυτιλιακών εταιρειών όπως η Maersk και η COSCO, και μεταξύ χωρών όπως η Ιαπωνία, η Ελλάδα, οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Σιγκαπούρη, δείχνει πώς τα ρυθμιστικά περιβάλλοντα, οι τεχνολογικές καινοτομίες και οι εθνικές προτεραιότητες διαμορφώνουν τις πρακτικές διαχείρισης κινδύνου.Η εργασία υπογραμμίζει τη σημασία του προληπτικού σχεδιασμού, της ψηφιοποίησης και της βιωσιμότητας για την ενίσχυση της επιχειρησιακής ανθεκτικότητας στη ναυτιλιακή βιομηχανία, προσφέροντας πληροφορίες για το πώς οι εταιρείες μπορούν να προσαρμοστούν στις εξελισσόμενες πολυπλοκότητες του παγκόσμιου θαλάσσιου τοπίου. | el |
dc.format.extent | 88 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Στρατηγικές διαχείρισης κινδύνου στη ναυτιλία : μείωση των επιπτώσεων από γεωπολιτικές αλλαγές και οικονομικές κρίσεις | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The global shipping industry faces a broad spectrum of risks, ranging from operational and financial challenges to environmental and geopolitical uncertainties. Effective risk management is essential for ensuring the resilience and sustainability of shipping operations. This paper explores various strategies and approaches to risk management, focusing on the integration of Environmental, Social, and Governance (ESG) principles, the formation of partnerships and alliances, and the adoption of innovative technologies. Through specific case studies, including Maersk’s cybersecurity response and Shell’s environmental management of LNG shipping, this analysis highlights how different companies and countries implement strategies to mitigate risks. A comparison of strategies between major global shipping companies like Maersk and COSCO, and between countries such as Japan, Greece, the United States, and Singapore, demonstrates how regulatory environments, technological innovations, and national priorities shape risk management practices. The paper underscores the importance of proactive planning, digitalization, and sustainability in enhancing operational resilience in the shipping industry, offering insights into how companies can adapt to the evolving complexities of the global maritime landscape. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Περιβάλλον | el |
dc.subject.keyword | ESG | el |
dc.subject.keyword | Γεωπολιτική | el |
dc.date.defense | 2025-05 | |