Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorPolemis, Dionisios
dc.contributor.advisorΠολέμης, Διονύσιος
dc.contributor.authorPsarras, Petros
dc.contributor.authorΨαρράς, Πέτρος
dc.date.accessioned2025-09-01T13:29:58Z
dc.date.available2025-09-01T13:29:58Z
dc.date.issued2025-08
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18080
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τις οικονομικές, περιβαλλοντικές και κανονιστικές πτυχές των πρακτικών ανακύκλωσης πλοίων παγκοσμίως, χρησιμοποιώντας μια προσέγγιση μεικτών μεθόδων. Συνδυάζοντας την οικονομετρική μοντελοποίηση με επιτόπιες συνεντεύξεις, διερευνά τις επιδράσεις μακροοικονομικών παραγόντων, όπως οι ναύλοι, οι τιμές του πετρελαίου και η ζήτηση για σκραπ μετάλλων, στο κόστος και το χρονοδιάγραμμα της διάλυσης των πλοίων. Μελέτες περίπτωσης από τη Μεσόγειο και τη Νότια Ασία αναδεικνύουν πόσο διαφορετικά αντιμετωπίζεται η ανακύκλωση πλοίων ανά τον κόσμο—ιδιαίτερα όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος, τη διασφάλιση ασφαλών συνθηκών εργασίας και την τήρηση των κανονισμών. Αυτή η μελέτη εμβαθύνει σε βασικές προκλήσεις, όπως η ευρεία χρήση των Σημαιών Ευκαιρίας και η έλλειψη συνεπούς επιβολής. Εξετάζει επίσης πόσο καλά λειτουργούν τα μεγάλα διεθνή πλαίσια—όπως η Σύμβαση της Βασιλείας, η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ και ο Κανονισμός της ΕΕ για την Ανακύκλωση Πλοίων. Επίσης, διερευνά τις μεθόδους διάλυσης, τον ρόλο των μεσαζόντων γνωστών ως «cash buyers» και τα περιβαλλοντικά οφέλη από την ανάκτηση του χάλυβα. Τα ευρήματα καθιστούν σαφές ότι, ενώ η υπεύθυνη ανακύκλωση είναι εφικτή, απαιτούνται επειγόντως ισχυρά οικονομικά κίνητρα και καλύτερος παγκόσμιος συντονισμός πολιτικής. Σύμφωνα με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, η διπλωματική εργασία προτείνει πρακτικές συστάσεις για την ενίσχυση της κανονιστικής συνέπειας, τη βελτίωση της ασφάλειας των εργαζομένων και την προώθηση μιας πιο βιώσιμης διαχείρισης των πλοίων στο τέλος της επιχειρησιακής τους ζωής.el
dc.format.extent84el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleShip recycling market - Regulatory frame and price fluctuationsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThis thesis examines the economic, environmental, and regulatory facets of ship recycling practices globally using a mixed-methods approach. By combining econometric modeling with field interviews, it investigates the effects of macroeconomic factors such as freight rates, oil prices, and the demand for scrap metal on the cost and timeline of vessel demolition. Case studies from the Mediterranean and South Asia highlight just how differently ship recycling is handled around the world—particularly when it comes to protecting the environment, ensuring safe working conditions, and following regulations. This study dives into key challenges like the widespread use of Flags of Convenience and the lack of consistent enforcement. It also examines how well major international frameworks—such as the Basel Convention, the Hong Kong Convention, and the EU Ship Recycling Regulation. It also explores dismantling methods, the role of intermediaries known as cash buyers, and the environmental benefits of recovering steel. The findings make it clear that, while responsible recycling is achievable, strong financial incentives and better global policy coordination are still urgently needed. In line with the UN Sustainable Development Goals, the thesis puts forward practical recommendations to strengthen regulatory consistency, improve worker safety, and promote more sustainable management of ships at the end of their operational life.el
dc.contributor.masterShipping Managementel
dc.subject.keywordPrice fluctuationsel
dc.subject.keywordShip recyclingel
dc.subject.keywordMaritime regulationel
dc.subject.keywordScrap pricesel
dc.subject.keywordEnvironmental impactel
dc.subject.keywordLabor safetyel
dc.date.defense2025-08-26


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»