dc.contributor.advisor | Αλέπης, Ευθύμιος | |
dc.contributor.author | Νικολαΐδης, Άγγελος | |
dc.date.accessioned | 2025-07-18T06:28:33Z | |
dc.date.available | 2025-07-18T06:28:33Z | |
dc.date.issued | 2025-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17981 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα πτυχιακή εργασία αφορά την ανάπτυξη ενός διαδραστικού ψηφιακού παιχνιδιού, με σκοπό την περιβαλλοντική εκπαίδευση και την ευαισθητοποίηση των νέων. Το παιχνίδι ενσωματώνει μηχανισμούς συλλογής και ανακύκλωσης απορριμμάτων, προσφέροντας στον παίκτη την ευκαιρία να μάθει βασικές έννοιες βιωσιμότητας μέσω διασκεδαστικής αλληλεπίδρασης.
Κατά τη διάρκεια της εμπειρίας, ο παίκτης μετακινείται σε διάφορα περιβάλλοντα, όπως πόλεις, πάρκα και παραλίες, όπου συλλέγει σκουπίδια και τα τοποθετεί στους αντίστοιχους κάδους ανακύκλωσης. Με τη σωστή διαχείριση των απορριμμάτων, ο παίκτης κερδίζει πόντους βιωσιμότητας, αποκτά εμπειρία (XP), ανεβαίνει επίπεδα και ξεκλειδώνει εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, όπως e-bikes και rollers, που είναι φιλικοί προς το περιβάλλον.
Η εφαρμογή αναπτύχθηκε χρησιμοποιώντας τη μηχανή Unity και τη γλώσσα C#, εφαρμόζοντας αρχές αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού, καθώς και σχεδιαστικά πρότυπα όπως το Singleton. Επιπλέον, ενσωματώθηκαν τεχνικές αποθήκευσης σκορ και καταγραφής προόδου σε τοπική βάση δεδομένων.
Το παιχνίδι αποσκοπεί στην ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης με έναν διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό τρόπο, συνδυάζοντας την τεχνολογία με την κοινωνική ευθύνη. | el |
dc.format.extent | 85 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Παιχνίδι για περιβαλλοντική εκπαίδευση | el |
dc.title.alternative | Game for environmental education | el |
dc.type | Bachelor Dissertation | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
dc.description.abstractEN | This undergraduate thesis centers on the creation of an interactive educational game designed to raise environmental awareness among young users. The game integrates simple mechanics, such as waste collection and recycling, to teach fundamental principles of sustainability through gamified interactions.
As the player progresses through various environments—such as a city, park, and beach—they collect trash and are tasked with sorting it into appropriate recycling bins. Proper waste management rewards players with sustainability points, experience (XP), and level advancement. By accumulating in-game rewards, players can unlock eco-friendly modes of transportation, like electric bikes and scooters.
The game was developed using the Unity game engine and programmed in C#. Object-oriented programming principles and design patterns, such as the Singleton, were implemented in the development. To track player progress and high scores, local file-based storage was utilized.
This serious game highlights the potential of combining technology and education to encourage environmental responsibility, all while providing an engaging and enjoyable experience for users. | el |
dc.subject.keyword | Παιχνίδι περιβαλλοντικής εκπαίδευσης | el |
dc.subject.keyword | Ανακύκλωση | el |
dc.subject.keyword | Unity | el |
dc.subject.keyword | Serious games | el |
dc.subject.keyword | Βιωσιμότητα | el |
dc.subject.keyword | Περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικό λογισμικό | el |
dc.subject.keyword | Ανάπτυξη παιχνιδιού | el |
dc.subject.keyword | XP | el |
dc.subject.keyword | Levels | el |
dc.subject.keyword | Gamification | el |
dc.date.defense | 2025-06-20 | |