Υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στην Ελληνική Αστυνομία : αποδοχή και αποτελεσματικότητα
Electronic government services in the Hellenic Police : acceptance and effectiveness

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ηλεκτρονική διακυβέρνηση ; Πληροφοριακά συστήματα ; Ψηφιακός μετασχηματισμόςΠερίληψη
Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση (e-Government) αποτελεί ένα σύγχρονο μοντέλο οργάνωσης και προσφοράς δημόσιων υπηρεσιών, το οποίο βασίζεται στη χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.). Οι υπηρεσίες που παρέχονται βασίζονται πλέον σε ψηφιακές διαδικασίες που επιτρέπουν την καλύτερη διαχείριση των διαθέσιμων πόρων, βελτιστοποιώντας την αποδοτικότητα κόστους και χρόνου. Βασίζονται σε αυτοματοποιημένες διαδικασίες, μειώνοντας τη γραφειοκρατία και προσφέροντας ευκολία στους χρήστες των υπηρεσιών της, προάγοντας τη διαφάνεια σε όλους τους τομείς δραστηριότητας. Βασικός στόχος της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης αποτελεί η ικανοποίηση των αναγκών των πολιτών με τον ταχύτερο και αποτελεσματικότερο τρόπο. Πέρα από τις πρακτικές διευκολύνσεις που προσφέρει η διαδικασία, επιτρέπει στους χρήστες των υπηρεσιών της, άμεση συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων, με αποτέλεσμα την ενίσχυση της δημοκρατίας και της ελευθερίας έκφρασης στο δημόσιο τομέα. Είναι αδιαμφισβήτητο, λοιπόν, το γεγονός ότι αποτελεί βασικό εργαλείο εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης της δημόσιας διοίκησης. Το μοντέλο αυτό στοχεύει στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, προσφέροντας υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, διευκολύνοντας την πρόσβαση και τη συμμετοχή όλων των πολιτών. Παρά τις ευκαιρίες που προσφέρει, η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση έρχεται αντιμέτωπη με προκλήσεις, κυρίως σε θέματα που αφορούν προβλήματα τεχνολογικής ανισότητας και προστασίας προσωπικών δεδομένων. Στόχος είναι η ανάπτυξη στρατηγικών σχεδιασμού για μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα των ψηφιακών υπηρεσιών, την αντιμετώπιση των τεχνολογικών προκλήσεων και την εξασφάλιση της ιδιωτικότητας και ασφάλειας των πολιτών.
Η παρούσα εργασία εξετάζει την εφαρμογή της ψηφιακής διακυβέρνησης στην Ελληνική Αστυνομία, αναλύοντας τόσο την υφιστάμενη κατάσταση, όσο και τις προοπτικές βελτίωσης. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε περιλαμβάνει την παρουσίαση της παρούσας κατάστασης μέσω επίσημων πηγών, τη διεξαγωγή «SWOT analysis» για την αποτύπωση δυνατών και αδύναμων σημείων, καθώς επίσης και την αξιολόγηση ευκαιριών και απειλών. Επιπλέον, για την εκτίμηση της αποδοχής και ικανοποίησης του αστυνομικού προσωπικού από τα ψηφιακά εργαλεία και συστήματα που είναι διαθέσιμα, χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο, τα ευρήματα του οποίου καταδεικνύουν ότι, παρά την πρόοδο στον τομέα της ψηφιοποίησης, εξακολουθούν να υπάρχουν προκλήσεις και εμπόδια, όπως η ανάγκη εκπαίδευσης του προσωπικού και η ανάγκη για εκσυγχρονισμό των υποδομών, ενώ παράλληλα αναδεικνύεται η θετική στάση των χρηστών απέναντι στις πρόσφατες ψηφιακές αλλαγές.