dc.contributor.advisor | Ζάννης, Θεόδωρος | |
dc.contributor.author | Σιφναίου, Βασιλική | |
dc.date.accessioned | 2025-05-14T09:34:16Z | |
dc.date.available | 2025-05-14T09:34:16Z | |
dc.date.issued | 2025-04 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17759 | |
dc.description.abstract | Τα τελευταία χρόνια γνωρίζοντας το πόσο επιβλαβείς είναι οι εκπομπές άνθρακα τόσο για το περιβάλλον όσο και για την ανθρώπινη υγεία γίνεται μια προσπάθεια από ευρωπαϊκούς, αλλά και διεθνείς οργανισμούς όπως ο ΙΜΟ να ληφθούν μέτρα για τη σταδιακή μείωση και τη μετέπειτα εξάλειψη των εκπομπών αυτών. Ο στόχος της μετάβασης σε πιο βιώσιμες λύσεις όσο αναφορά τις εκπομπές που απορρέουν από τη κίνηση των πλοίων στη ναυτιλία είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί μέσω της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων που τροφοδοτούνται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Για τους σκοπούς της συγκεκριμένης εργασίας επιλέχθηκε ένα ανερχόμενο καύσιμο, το υδρογόνο, το οποίο είναι ένα στοιχείο που συναντάται ελεύθερο στη φύση σε άφθονες ποσότητες και διάφορες ενώσεις με κυριότερη το νερό, είναι ελαφρύ και με ενεργειακή πυκνότητα τρεις(3) φορές μεγαλύτερη από τα παραδοσιακά καύσιμα. Μελλοντικά ενδέχεται να καταστήσει εφικτούς τους ανωτέρω στόχους και να εκμηδενίσει της εκπομπές CO2. Στην παρούσα εργασία αρχικά γίνεται μια περιγραφή των χαρακτηριστικών και των διαφόρων τύπων του υδρογόνου, ενώ έπειτα μελετώνται αναλυτικά οι δυνατοί τρόποι παραγωγής του. Ακολουθεί σύγκριση μεταξύ αυτών και εν συνεχεία παρουσιάζεται ένα σενάριο παραγωγής υδρογόνου επί του πλοίου μέσω ηλεκτρόλυσης και διοχέτευσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το οποίο αξιολογείται με τη βοήθεια τεχνοοικονομικών κριτηρίων. | el |
dc.format.extent | 66 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Παραγωγή υδρογόνου επί πλοίων για ικανοποίηση των στόχων του ΙΜΟ 2050 | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | In recent years, knowing how harmful carbon emissions are to both the environment and human health, an effort has been made by European and international organizations such as the IMO to take measures for the gradual reduction and subsequent elimination of these emissions. The objective of moving towards more sustainable solutions in terms of ship-based emissions in shipping can be achieved using alternative fuels powered by renewable energy sources. For the purposes of this work, in addition to mentioning the various alternative fuels, as well as their advantages / disadvantages, an emerging fuel, hydrogen, was selected, which is an element found free in nature in abundant quantities and various compounds, mainly water, is light and with an energy density 3 times greater than traditional fuels. In the future, it will make these targets feasible and eliminate CO2 emissions. In this thesis, a description of the characteristics and different types of hydrogen is made, while the possible ways of its production are studied in detail. A comparison between them follows and then a scenario of on-board hydrogen production through electrolysis and injection of energy from renewable sources is presented, which is evaluated with the help of techno-economic criteria. | el |
dc.corporate.name | Σχολή Ναυτικών Δοκίμων | el |
dc.contributor.master | ΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | Υδρογόνο | el |
dc.subject.keyword | Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός | el |
dc.subject.keyword | ΙΜΟ | el |
dc.subject.keyword | Εκπομπές | el |
dc.subject.keyword | Διοξείδιο του άνθρακα | el |
dc.subject.keyword | CO2 | el |
dc.subject.keyword | Εναλλακτικά καύσιμα | el |
dc.subject.keyword | Ηλεκτρόλυση | el |
dc.subject.keyword | SMR | el |
dc.date.defense | 2025-04-29 | |