Παραγωγή υδρογόνου επί πλοίων για ικανοποίηση των στόχων του ΙΜΟ 2050
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Υδρογόνο ; Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός ; ΙΜΟ ; Εκπομπές ; Διοξείδιο του άνθρακα ; CO2 ; Εναλλακτικά καύσιμα ; Ηλεκτρόλυση ; SMRΠερίληψη
Τα τελευταία χρόνια γνωρίζοντας το πόσο επιβλαβείς είναι οι εκπομπές άνθρακα τόσο για το περιβάλλον όσο και για την ανθρώπινη υγεία γίνεται μια προσπάθεια από ευρωπαϊκούς, αλλά και διεθνείς οργανισμούς όπως ο ΙΜΟ να ληφθούν μέτρα για τη σταδιακή μείωση και τη μετέπειτα εξάλειψη των εκπομπών αυτών. Ο στόχος της μετάβασης σε πιο βιώσιμες λύσεις όσο αναφορά τις εκπομπές που απορρέουν από τη κίνηση των πλοίων στη ναυτιλία είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί μέσω της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων που τροφοδοτούνται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Για τους σκοπούς της συγκεκριμένης εργασίας επιλέχθηκε ένα ανερχόμενο καύσιμο, το υδρογόνο, το οποίο είναι ένα στοιχείο που συναντάται ελεύθερο στη φύση σε άφθονες ποσότητες και διάφορες ενώσεις με κυριότερη το νερό, είναι ελαφρύ και με ενεργειακή πυκνότητα τρεις(3) φορές μεγαλύτερη από τα παραδοσιακά καύσιμα. Μελλοντικά ενδέχεται να καταστήσει εφικτούς τους ανωτέρω στόχους και να εκμηδενίσει της εκπομπές CO2. Στην παρούσα εργασία αρχικά γίνεται μια περιγραφή των χαρακτηριστικών και των διαφόρων τύπων του υδρογόνου, ενώ έπειτα μελετώνται αναλυτικά οι δυνατοί τρόποι παραγωγής του. Ακολουθεί σύγκριση μεταξύ αυτών και εν συνεχεία παρουσιάζεται ένα σενάριο παραγωγής υδρογόνου επί του πλοίου μέσω ηλεκτρόλυσης και διοχέτευσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το οποίο αξιολογείται με τη βοήθεια τεχνοοικονομικών κριτηρίων.