Show simple item record

dc.contributor.advisorΜποϊλέ, Μαρία - Πούλια
dc.contributor.authorΚωνσταντινοπούλου, Ελένη - Αγγελική
dc.date.accessioned2025-05-12T07:06:26Z
dc.date.available2025-05-12T07:06:26Z
dc.date.issued2025-04
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17737
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία εξετάζει την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στα λιμάνια και συγκεκριμένα στον τρόπο που επιδρά στην αποτελεσματικότητα, στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, στην ενίσχυση της ασφάλειας και τη μετατροπή τους σε έξυπνα. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί τη σημερινή εποχή ένα εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα όπου φυσικά επηρεάζει και τον ναυτιλιακό κλάδο και ιδιαίτερα τις λιμενικές υποδομές. Η χρήση προηγμένων τεχνολογιών, όπως το Internet of Things (IoT), το blockchain, η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και τα Big Data χρησιμοποιούνται για τη βελτίωση της λειτουργικότητας, της αποδοτικότητας και της βιωσιμότητας των λιμανιών με αποτέλεσμα να είναι περισσότερο ανταγωνιστικά και βιώσιμα. Για να μπορέσει να επιτευχθεί η διερεύνηση της ψηφιοποίησης των λιμανιών επιλέχθηκε να παρουσιαστούν μελέτες περιπτώσεων που αφορούν τρία σημαντικά λιμάνια. Πιο συγκεκριμένα, το λιμάνι του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας που είναι τα δυο μεγαλύτερα στην Ευρώπη και το λιμάνι της Σιγκαπούρης που είναι από τους πιο σημαντικούς ναυτιλιακούς κόμβους παγκοσμίως. Παρατηρήθηκε ότι η υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών κρίνεται αναγκαία για την αντιμετώπιση των αυξανόμενων απαιτήσεων της παγκόσμιας ναυτιλίας και πως τα "έξυπνα" λιμάνια μπορούν να διαχειριστούν πιο αποτελεσματικά τους πόρους τους, μειώνοντας το κόστος και ενισχύοντας τη βιωσιμότητα μέσω καινοτόμων πρακτικών. Επιπροσθέτως, παρόλο που και στα τρία λιμάνια αρκετές τεχνολογίες ήταν κοινές, φάνηκε ότι ο εκάστοτε λιμένας έχει προσαρμόσει το ψηφιακό μετασχηματισμό στις απαιτήσεις του. Παρόλα αυτά, υπάρχουν ακόμα αρκετές προκλήσεις και εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν με τα σημαντικότερα να περιλαμβάνουν την ανάγκη ανάπτυξης νέων δεξιοτήτων που θα ανταποκρίνονται στην υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών, τον έντονο ανταγωνισμό και τα ζητήματα ασφαλείας. Τέλος, προτείνεται η διερεύνηση περισσότερων λιμανιών παγκοσμίως, με διαφορετικές δυναμικότητες και μεγέθη ώστε να συγκριθούν οι στρατηγικές και οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται. Παράλληλα, κρίνεται σκόπιμη η περαιτέρω έρευνα για τη συλλογή στοιχείων που αφορούν στο βαθμό υιοθέτησης των νέων τεχνολογιών, εστιάζοντας στις προκλήσεις που προκύπτουν για το ανθρώπινο δυναμικό. Στο πλαίσιο αυτό, η χρήση ερωτηματολογίων θα μπορούσε να συμβάλει στην αποτύπωση των δυσκολιών προσαρμογής, των απαιτούμενων δεξιοτήτων και των αναγκών εκπαίδευσης.el
dc.format.extent89el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΗ ψηφιακή καινοτομία στη λιμενική βιομηχανίαel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThe present study examines the application of new technologies in ports, focusing on their impact on efficiency, the reduction of environmental impacts, the reinforcement of safety and the transformation of ports into “smart” infrastructures. Digital transformation has become an increasingly important issue which affects the maritime sector, particularly port infrastructures. The use of advanced technologies such as the Internet of Things (IoT), blockchain, artificial intelligence (AI) and Big Data is leveraged to improve the functionality, efficiency and sustainability of ports, making them more competitive and sustainable. To explore the digitization of ports, an analysis was carried out through three different case studies concerning important ports. More specifically, the analyzed ports are the port of Rotterdam and the port of Antwerp, which are the two largest in Europe, and the port of Singapore, one of the most significant maritime hubs globally. The findings indicate that the adoption of digital technologies is essential to meet the increasing demands of global shipping. "Smart" ports can manage their resources more efficiently, reducing costs and enhancing sustainability through innovative practices. In addition, although several technologies were common to all three ports, each port has adapted its digital transformation to its specific needs and requirements. However, several challenges and obstacles remain to be addressed, with the most significant being the need for new skills that align with the adoption of emerging technologies, intense market competition, and security concerns. Finally, further research is recommended to examine additional ports worldwide, covering various capacities and sizes, to compare the strategies and technologies they use. At the same time, a more in-depth investigation into the degree of technology adoption is deemed necessary, particularly in terms of the challenges it presents for the workforce. In this context, the use of questionnaires could provide valuable insights into adaptation difficulties, required skill sets, and training needs.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΨηφιακός μετασχηματισμόςel
dc.subject.keywordΈξυπνα λιμάνιαel
dc.subject.keywordΠράσινα λιμάνιαel
dc.subject.keywordΚαινοτομίαel
dc.date.defense2025-04-09


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»