Show simple item record

dc.contributor.advisorΚατσάνης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΣταγάκης, Ευάγγελος
dc.date.accessioned2025-05-08T05:55:35Z
dc.date.available2025-05-08T05:55:35Z
dc.date.issued2025-04
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17734
dc.description.abstractΗ ανάγκη για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, οδήγησαν διεθνείς οργανισμούς ανάμεσα τους και η Ευρωπαϊκή Ένωση, να προχωρήσουν στην εφαρμογή μίας σειράς μέτρων για τον περιορισμό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας. Η διπλωματική εργασία εξέτασε την ένταξη της ναυτιλίας στο σύστημα ανταλλαγής εκπομπών αερίων της Ε.Ε. (Emissions Trading System) με στόχο την ανάδειξη των επιπτώσεων της στη λειτουργία του ναυτιλιακού κλάδου στην Ε.Ε και να απαντήσει στο ερώτημα εάν θα επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της Ευρωπαϊκής ναυτιλίας, αλλά και την ευημερία της κοινωνίας της Ευρώπης. Με βάση τα ευρήματα της έρευνας, η ανταγωνιστικότητα και η κερδοφορία του ναυτιλιακού τομέα δεν θα πρέπει να επηρεαστεί ιδιαίτερα από την ένταξη της ναυτιλίας στο σύστημα EU ETS. Ο κίνδυνος αποφυγής της συμμόρφωσης με τη χρήση γειτονικών λιμανιών εκτός Ε.Ε. είναι υπαρκτός και αποτελεί ένα ζήτημα το οποίο θα πρέπει να παρακολουθεί η Επιτροπή, προκειμένου να ενισχύσει τα μέτρα αποτροπής αποφυγής της συμμόρφωσης εάν και όπου αυτό απαιτηθεί. Υπάρχει ο κίνδυνος υποκατάστασης των θαλάσσιων μεταφορών με άλλα μεταφορικά μέσα για ορισμένες κατηγορίες δρομολογίων και τύπους πλοίων, αλλά γενικά για το σύνολο της ναυτιλίας εμφανίζεται προς το παρόν περιορισμένος. Η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών αερίων αποτελεί την πλέον κρίσιμη παράμετρο που θα καθορίσει την επίδραση της ένταξης της ναυτιλίας στο σύστημα EU ETS στον ναυτιλιακό κλάδο. Η ένταξη της ναυτιλίας στο σύστημα αναμένεται να επιτύχει τον επιδιωκόμενο στόχο της μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, αλλά και να συμβάλλει στην αύξηση της κοινωνικής ευημερίας και της ποιότητας ζωής των ευρωπαίων πολιτών. Αν και βραχυπρόθεσμα οι μειώσεις των εκπομπών αερίων ρύπων πιθανώς να προέλθουν από επιχειρησιακά μέτρα, μεσοπρόθεσμα οι ναυτιλιακές εταιρίες θα πρέπει να επενδύσουν σε νέες, περισσότερο ενεργειακά αποδοτικές και περιβαλλοντικά φιλικές τεχνολογίες και στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων πέρα από τα ορυκτά καύσιμα.el
dc.format.extent44el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΈνταξη της ναυτιλίας στο EU ETS. Το ETS θα έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, αλλά και την ευημερία της κοινωνίας της Ευρώπης;el
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThe need to address climate change has led international organizations, including the European Union, to implement a series of measures aimed at reducing the environmental footprint of the shipping industry. This thesis examined the inclusion of shipping in the EU Emissions Trading System (EU ETS) with the aim of highlighting its impacts on the operation of the shipping sector in the EU and answering the question of whether it will achieve the desired outcomes in reducing the environmental footprint of European shipping and improving the well-being of European society. Based on the research findings, the competitiveness and profitability of the shipping sector should not be significantly affected by the inclusion of shipping in the EU ETS. However, the risk of non-compliance through the use of neighboring non-EU ports is real and should be monitored by the Commission in order to strengthen deterrent measures against non-compliance if and where necessary. There is a risk of substituting maritime transport with other modes of transportation for certain route categories and types of vessels, but overall, for the broader shipping industry, this risk currently appears limited. The price of emission allowances is the most critical factor that will determine the impact of including shipping in the EU ETS on the shipping sector. The inclusion of shipping in the system is expected to achieve its intended goal of reducing the environmental footprint of European shipping, while also contributing to the improvement of social welfare and the quality of life of European citizens. Although in the short term, emission reductions may result from operational measures, in the medium term, shipping companies will need to invest in new, more energy-efficient and environmentally friendly technologies, as well as in the use of alternative fuels beyond fossil fuels.el
dc.corporate.nameΣχολή Ναυτικών Δοκίμωνel
dc.contributor.masterΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογίαel
dc.subject.keywordEU-ETSel
dc.subject.keywordΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΕκπομπές αερίωνel
dc.date.defense2025-04-30


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»