Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΧατζηνικολάου, Στέφανος
dc.contributor.authorΠολυχρόνης, Γεώργιος
dc.date.accessioned2025-05-02T13:14:47Z
dc.date.available2025-05-02T13:14:47Z
dc.date.issued2025-04
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17708
dc.description.abstractH διπλωματική εργασία έχει σκοπό την διερεύνηση του ανθρώπινου παράγοντα στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών. Θα οριστούν με ανάλυση της βιβλιογραφίας οι έννοιες της ανθρώπινης αξιοπιστίας και του ανθρώπινου σφάλματος θα δοθούν παραδείγματα και σχετικές στατιστικές μελέτες που καταγράφουν το πλήθος και τις κατηγορίες των σφαλμάτων αυτών σε ναυτικά ατυχήματα, ενώ θα καταγραφούν οι διαθέσιμες μέθοδοι επεξεργασίας και ανάλυσης αυτών. Η ανθρώπινη αξιοπιστία ορίζεται ως η πιθανότητα επιτυχούς εκτέλεσης μιας εργασίας και τα ανθρώπινα λάθη είναι οι ανθρώπινες συμπεριφορές που δεν εμπίπτουν στο πεδίο ανοχής ενός συστήματος όπου λειτουργεί ένα άτομο (Porthin et al., 2020). Η εργασία θα ασχοληθεί κυρίως με την μέθοδο της Ανάλυσης Ανθρώπινης Αξιοπιστίας (Human Reliability Analysis, HRA), η οποία είναι μια συστηματική προσέγγιση για τον εντοπισμό, την ποσοτικοποίηση και τη μείωση των ανθρώπινων σφαλμάτων των συστημάτων ανθρώπου-μηχανής, και θεωρείται ζωτικό μέρος της πιθανοθεωρητικής εκτίμησης κινδύνου που εξετάζει όλα τα πιθανά σενάρια ατυχημάτων για την αξιολόγηση της συνολικής ασφάλειας ενός συστήματος. Θα παρουσιαστούν τα στάδια που περιλαμβάνονται σε μια διαδικασία HRA όπως ο ορισμός ή ανάλυση προβλήματος, ο προσδιορισμός εύρους, η μοντελοποίηση εργασιών, η ανάλυση ανθρώπινου σφάλματος, η ποσοτικοποίηση ανθρώπινου σφάλματος και η σύσταση διαχείρισης σφαλμάτων (Sujan et al., 2020). Από την εμφάνιση της πρώτης μεθόδου HRA, δηλαδή της τεχνικής πρόβλεψης ποσοστού ανθρώπινου σφάλματος (THERP) (Swain and Guttman, 1983), πολλές τεχνικές HRA έχουν προταθεί για γενική χρήση ή για συγκεκριμένες εφαρμογές. H εργασία θα παρουσιάσει επιλεγμένες μελέτες με εφαρμογές της HRA στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών.el
dc.format.extent371el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΑνάλυση ανθρώπινης αξιοπιστίας στις θαλάσσιες μεταφορέςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThe diploma thesis aims to investigate the human factor in the field of maritime transportation. By analyzing the literature, the concepts of human reliability and human error will be defined, examples and relevant statistical studies documenting the number and categories of these errors in maritime accidents will be provided, and available methods for processing and analyzing them will be recorded. Human reliability is defined as the probability of successfully completing a task, and human errors are human behaviors that fall outside the tolerance range of a system in which an individual operates (Porthin et al., 2020). The thesis will primarily focus on the Human Reliability Analysis (HRA) method, which is a systematic approach for identifying, quantifying, and reducing human errors in human-machine systems, and is considered a vital part of probabilistic risk assessment that examines all possible accident scenarios to evaluate the overall safety of a system. The stages involved in an HRA process will be presented, such as problem definition or analysis, scope definition, task modeling, human error analysis, human error quantification, and error management recommendations (Sujan et al., 2020). Since the emergence of the first HRA method, namely the Technique for Human Error Rate Prediction (THERP) (Swain and Guttman, 1983), many HRA techniques have been proposed for general use or for specific applications. The thesis will present selected studies with applications of HRA in the field of maritime transportation.el
dc.corporate.nameΣχολή Ναυτικών Δοκίμωνel
dc.contributor.masterΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογίαel
dc.subject.keywordΑνάλυση ανθρώπινης αξιοπιστίαςel
dc.subject.keywordΝαυτική ασφάλεια (φυσική και μη)el
dc.subject.keywordΔεξιότητεςel
dc.subject.keywordΑνθρωπομηχανικά συστήματαel
dc.date.defense2025-04-24


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»