dc.contributor.advisor | Naoum, Vasileios - Christos | |
dc.contributor.advisor | Ναούμ, Βασίλειος - Χρήστος | |
dc.contributor.author | Iliopoulos, Vasileios G. | |
dc.contributor.author | Ηλιόπουλος, Βασίλειος | |
dc.date.accessioned | 2025-04-11T12:49:04Z | |
dc.date.available | 2025-04-11T12:49:04Z | |
dc.date.issued | 2025-01 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17661 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διατριβή, με τίτλο «Αξιολόγηση της Επίδρασης του Γεωπολιτικού Κινδύνου στις Διακυμάνσεις των Ναύλων Δεξαμενόπλοιων», εξετάζει την επίδραση του δείκτη γεωπολιτικού κινδύνου (D. Caldara & M. Iacoviello) στις τιμές των ναύλων δεξαμενόπλοιων (VLCC, Panamax, Suezmax, Aframax, MR). Η παγκόσμια αγορά πετρελαίου είναι εκ φύσεως ασταθής, και τα γεωπολιτικά γεγονότα συχνά εντείνουν αυτές τις διακυμάνσεις. Η κατανόηση της συσχέτισης μεταξύ γεωπολιτικών κινδύνων και ναύλων δεξαμενόπλοιων είναι κρίσιμη για τους παράγοντες της αγοράς και τους υπεύθυνους χάραξης ενεργειακής πολιτικής, καθώς παρέχει χρήσιμες πληροφορίες για τη συμπεριφορά της αγοράς σε καταστάσεις παγκόσμιας έντασης και κρίσεων. Η παρούσα μελέτη ενσωματώνει δείκτες γεωπολιτικού κινδύνου κρατών με κύρια οικονομική δραστηριότητα στην εισαγωγή – εξαγωγή πετρελαίου με ιστορικά δεδομένα για τους ναύλους δεξαμενόπλοιων, παράγοντας αξιόπιστα χρηματοοικονομικά οικονομετρικά μοντέλα και τη μεθοδολογία της Διανυσματικής Αυτοπαλινδρόμησης (VAR) για την ανάλυση των σχέσεων μεταξύ αυτών των μεταβλητών. Τα ευρήματα στοχεύουν να συμβάλουν στη διεύρυνση της βιβλιογραφίας σχετικά με τους γεωπολιτικούς κινδύνους και τις οικονομικές τους επιπτώσεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. | el |
dc.format.extent | 90 | el |
dc.language.iso | en | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Assessing the impact of geopolitical risk variations on freight rate fluctuations in tanker vessels : a comprehensive analysis | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | This thesis, titled “Assessing the impact of geopolitical risk variations on freight rate fluctuations in tanker vessels : a comprehensive analysis”, explores the impact of geopolitical risk index (D.Caldara & M.Iacoviello) on oil tankers freights rates (VLCC, Panamax, Suezmax, Aframax, MR). The global oil market is inherently volatile, and geopolitical events often exacerbate these fluctuations. Understanding the correlation between geopolitical risks and oil tanker freight rates is crucial for industry stakeholders and policy makers, as it provides insights into market behavior in response to global tensions and crises. This study integrates various geopolitical risk indexes with historical data on oil tanker freights, using robust econometric finance models, the Vector Autogression (VAR) methodology to analyze the relationships between these variables. The findings are intended to contribute to the broader body of literature on geopolitical risks and their economic implications in maritime transport. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Stationarity | el |
dc.subject.keyword | Geopolitical risk | el |
dc.subject.keyword | Freights | el |
dc.subject.keyword | Oil tanker | el |
dc.subject.keyword | Vector autoregressive model | el |
dc.date.defense | 2025-02-07 | |