Εμφάνιση απλής εγγραφής

Transportation, mobility & land uses planning scenarios for Athens, Greece : shaping a sustainable city for the people, the environment, and the real estate market

dc.contributor.advisorVlamis, Prodromos
dc.contributor.advisorΒλάμης, Πρόδρομος
dc.contributor.authorOikonomopoulos, Charalampos
dc.contributor.authorΟικονομόπουλος, Χαράλαμπος
dc.date.accessioned2025-03-14T07:05:39Z
dc.date.available2025-03-14T07:05:39Z
dc.date.issued2025-01
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17550
dc.description.abstractΗ τρίτη δεκαετία του 21ου αιώνα δύναται να αποτελέσει σημείο τομής στη δράση για αποτροπή της κλιματικής αλλαγής. Οι αστικές μεταφορές με αυτοκίνητο συντελούν στην επιδείνωση του κλίματος σε ανησυχητικό βαθμό. Μείζονες διακυβερνητικοί ή υπερεθνικοί δρώντες, όπως ο ΟΗΕ ή η ΕΕ, συνεισφέρουν κατευθυντήριες γραμμές, νομοθεσία και πλαίσια, για να προωθήσουν βιώσιμη αστική κινητικότητα με ηλεκτρικά μέσα μεταφοράς σταθερής τροχιάς (μετρό, ελαφρύ μετρό, τραμ) ή μέσω ενεργής κινητικότητας (ποδηλασία ή βάδην). Οι χώρες ανά τον κόσμο οφείλουν να υλοποιήσουν αυτή τη μετάβαση· διαφορετικά, περισσότερο η σκληρή περιβαλλοντική, κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα και λιγότερο οι προαναφερθέντες οργανισμοί θα καταστήσουν την αλλαγή αναπόδραστη. Το μητροπολιτικό συγκρότημα Αθηνών-Πειραιώς, που συνιστά πρωτεύουσα της Ελλάδας, αντιμετωπίζει πολλά ζητήματα σχετικά με την αστικές μεταφορές με κυριότερο την επίμονα έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση, τον παμπάλαιο στόλο επιβατηγών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, την έλλειψη ενός υψηλής ποιότητας και μεγάλης εμβέλειας δικτύου μαζικών μεταφορών, την απουσία πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων και την τυχαιότητα στις αμφίδρομες γεοχωρικές σχέσεις χώρων κατοικίας-εργασίας εξαιτίας των σχεδόν δύο αιώνων αόριστων χρήσεων γης και μεγάλων σχεδίων ανάπλασης με ελαττώματα τα οποία δύνανται να επηρεάζουν αρνητικά το αστικό μεταφορικό τοπίο. Μια γεωχωρική ανάλυση και μια σειρά προβλέψεων με εργαλεία μηχανικής μάθησης και βιβλιοθήκες, όπως η πολυμεταβλητή συσταδοποίηση με Κ-μέσους (ESRI ArcGIS Pro), τα δένδρα αποφάσεων με gradient boosting (ESRI ArcGIS Pro) και η TensorFlow, βοηθούν στην κατανόηση των πραγματικών αναγκών των Αθηναίων, των ευκαιριών για μακροπρόθεσμα επιτυχημένη ανάπτυξη και αρμονική συνύπαρξη των συμφερόντων τόσο των επενδυτών σε ακίνητη περιουσία όσο και των πολιτών και των τρόπων με τους οποίους θα καταστούν οι μετακινήσεις εντός Αθηνών βιώσιμες. Οι οπτικοποιήσεις που προτιμήθηκαν είναι κυρίως χάρτες και η Αθήνα χωρίστικε σε 106 γειτονιές για τους σκοπούς αυτής της μελέτης, ενώ επιπλέον δεδομένα υπέστησαν προεπεξεργασία και χρησιμοποιήθηκαν με διάφορους τρόπους, τύπους και για διαφορετικές περιστάσεις. Οι μελλοντικές γραμμές και οι σταθμοί του μετρό και του τραμ για τις προβλέψεις ήταν είτε επίσημα σχεδιασμένοι είτε αναφέρονταν στο Παράρτημα XIV του Ν 4277/2014 είτε προτείνονται από τον συγγραφέα σύμφωνα με δελτία τύπου, το καταργηθέν ρυθμιστικό σχέδιο για το 2009 και προσωπικό λογικό σχεδιασμό μετά από παρατήρηση και μελέτη επί των δεδομένων. Τα αποτελέσματα, κατόπιν περαιτέρω ανάλυσης, υποδεικνύουν ότι άμεση δράση οφείλει να αναληφθεί, ώστε να εμπλουτιστεί το οικοσύστημα δημοσίων συγκοινωνιών της Αθήνας και να προσφερθεί τουλάχιστον 25% του συνολικού μήκους δρόμων στους πεζούς και στους ποδηλάτες. Τα μακροπρόθεσμα οφέλη υπερνικούν τα κόστη, ειδικά εφ' όσον πραγματοποιηθεί πιο ομοιόμορφη ανάπτυξη στην Αθήνα με περισσότερες ευκαιρίες για όλους, με ολίγον πιο ξεκάθαρη αγορά ακινήτων με νέες ευκαιρίες τόσο για τους επενδυτές όσο και για τους Αθηναίους να δημιουργούνται σε κάθε στάδιο ανάπτυξης των συστημάτων βιώσιμης αστικής κινητικότητας, με μια δυνατότητα να επανεκκινήσει ο προβληματικός κλάδος μικρομεσαίου λιανεμπορίου σε κάποιες γειτονιές της Αθήνας, με μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων και της θερμότητας που εκπέμπονται και της ενέργειας που καταναλώνεται και εισάγεται (αποκλειστική αναφορά σε ενέργεια από ορυκτά καύσιμα). Τέλος, η υπεύθυνη διαχείριση με σεβασμό στις τοπικές ανάγκες – περισσότερο από ανηλεή οικονομετρία – των τρεχόντων τριών μεγάλων έργων αστικής ανάπλασης (Άγιος Διονύσιος, Ελαιώνας, Ελληνικό) θα αφήσει το δικό της αξιοσημείωτο αποτύπωμα στη βελτίωση της δημόσιας μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα, την πρωτεύουσα της Ελλάδας.el
dc.format.extent186el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleTransportation, mobility & land uses planning scenarios for Athens, Greece : shaping a sustainable city for the people, the environment, and the real estate marketel
dc.title.alternativeΣενάρια σχεδιασμού συγκοινωνιών, κινητικότητας & χρήσεων γης στην Αθήνα : διαμορφώνοντας μια βιώσιμη πόλη για τους ανθρώπους, το περιβάλλον και την αγορά ακινήτωνel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe third decade of the 21st century can be the turning point for action to mitigate climate change. Urban transportation by car contribute to climate deterioration at a concerning rate. Major intergovernmental or supranational actors, such as UN and the EU, have introduced guidelines, legislation and frameworks to promote sustainable urban mobility with electric rail means of transit (metro, light rail, tram) or active mobility (bicycle or walking). Countries around the world have to materialise this transition; otherwise, more the harsh environmental, social and economic reality itself and less the aforementioned organisations will constitute the change inevitable. The Athens-Piraeus metropolitan complex, which is the capital of Greece, faces many issues regarding urban transportation with most significant the persistently high traffic congestion, the ageing passenger and light commercial vehicles fleet, the lack of a robust and extensive public transportation network, lack of pedestrian walkways and bicycle tracks, randomness in the workplaces-residences reciprocal geospatial relationships due to almost two hundred years of indefinite land uses and big redevelopment projects with caveats that could possibly affect negatively the urban transit landscape. A geospatial analysis and a series of predictions with machine learning tools and libraries, such as K-means multivariate clustering (Esri ArcGIS Pro), gradient boosted decision trees (Esri ArcGIS Pro) and TensorFlow help comprehending the true needs of Athenians, the chances for long-term prosperous development and harmonious coexistence of both real estate investors’ and citizens’ interests and the means to make transportation in Athens sustainable. The visualisations used are mostly maps and Athens was split into 106 neighbourhoods for the purposes of this study, while additional data was pre-processed and utilised in various manners, forms and circumstances. Future metro and tram lines and stations for the predictions were either officially planned or mentioned in Annex XIV of N 4277/2014 or proposed by the author according to press releases, the abandoned 2009 plan and personal logical planning after observation and study of the data. The results, after some further analysis, indicate that immediate action must be taken to enrich the Athens’ mass transit ecosystem and to offer at least 25% of total streets length to walkers and bicyclists. The long-term benefits outweigh the costs especially in more uniform development in Athens with more chances for everyone, a little clearer real estate market with new chances for both investors and Athenians being created at every stage of sustainable mobility systems development, a possibility to kickstart once again the problematic small to mid-size retail sector in some neighbourhoods of Athens, in reduction of air pollutants and heat emitted and in energy consumed and imported (referring exclusively to energy from combustion of fossil fuels). Finally, prudent administration with respect to local needs – more than ruthless econometrics – of the big three redevelopment projects (Agios Dionysios, Elaionas, Ellinikon) under way will leave its own significant impact on improvement of public mass transit in Athens, the capital area of Greece.el
dc.contributor.masterΒιοοικονομία, Κυκλική Οικονομία και Βιώσιμη Ανάπτυξηel
dc.subject.keywordUrban planningel
dc.subject.keywordSpatial planningel
dc.subject.keywordCompact cityel
dc.subject.keywordTransit-oriented developmentel
dc.subject.keywordActive mobilityel
dc.subject.keywordSustainable urban transportationel
dc.subject.keywordLand useel
dc.subject.keywordBrownfieldsel
dc.subject.keywordGeospatial analysisel
dc.subject.keywordGeodata scienceel
dc.subject.keywordReal estateel
dc.subject.keywordPublic transportationel
dc.subject.keywordSDGsel
dc.subject.keywordAir pollutionel
dc.subject.keywordRoad traffic congestionel
dc.subject.keywordBig urban redevelopment projectsel
dc.subject.keywordGreek urban planning legislationel
dc.subject.keywordAthens Master Plan 2021el
dc.subject.keywordAthensel
dc.subject.keywordGreeceel
dc.subject.keywordSociety
dc.date.defense2025-03-05


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»