Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η χρηματοοικονομική εκπαίδευση στην πρώιμη παιδική ηλικία : απόψεις, πρακτικές και προτάσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας

dc.contributor.advisorΚανάς, Άγγελος
dc.contributor.authorΣκιαδοπούλου, Αναστασία
dc.date.accessioned2025-03-05T13:30:45Z
dc.date.available2025-03-05T13:30:45Z
dc.date.issued2025-02
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17527
dc.description.abstractΟ χρηματοοικονομικός αλφαβητισμός αναγνωρίζεται διεθνώς ως κρίσιμη δεξιότητα του 21ου αιώνα, απαραίτητη για την οικονομική αυτοδυναμία των ατόμων και την προώθηση της οικονομικής ευημερίας, καθώς συμβάλλει στη χρηματοοικονομική σταθερότητα και τη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη, ενισχύοντας την οικονομική ανθεκτικότητα. Ερευνητές και υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής τονίζουν τη σημασία της έγκαιρης έναρξης παροχής χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης από τα πρώτα σχολικά χρόνια. Στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής Χρηματοοικονομικού Εγγραμματισμού, κρίθηκε απαραίτητη η εισαγωγή προγραμμάτων χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης στα Δημοτικά σχολεία. Η παρούσα έρευνα, αναγνωρίζοντας τον καθοριστικό ρόλο των εκπαιδευτικών στην επιτυχή υλοποίηση αυτής της στρατηγικής, εξετάζει το ζήτημα της χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης στην πρώιμη παιδική ηλικία, εστιάζοντας στις απόψεις, τις πρακτικές και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Για τη διεξαγωγή της έρευνας υιοθετήθηκε ποιοτική μεθοδολογία, με τη χρήση ημιδομημένων συνεντεύξεων ως βασικό εργαλείο συλλογής δεδομένων, ενώ εφαρμόστηκε η θεματική ανάλυση για την επεξεργασία των ερευνητικών δεδομένων. Τα ευρήματα καταδεικνύουν ότι οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν τα πολλαπλά οφέλη της χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης στο Δημοτικό Σχολείο, ωστόσο εκφράζουν αίσθημα ανεπάρκειας για τη διδασκαλία του αντικειμένου και ανάγκη ουσιαστικής επιμόρφωσης. Η έρευνα αναδεικνύει την ποικιλομορφία στην παρεχόμενη χρηματοοικονομική εκπαίδευση και τα εμπόδια που δυσχεραίνουν την ένταξή της στο σχολικό πρόγραμμα, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για αποτελεσματικότερη εκπαιδευτική πολιτική. Τέλος, προτείνεται μια ολιστική προσέγγιση που συνδυάζει την καλλιέργεια πρακτικών δεξιοτήτων με την κατανόηση του ευρύτερου κοινωνικοοικονομικού πλαισίου, με έμφαση στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την παροχή κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού.el
dc.format.extent434el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΗ χρηματοοικονομική εκπαίδευση στην πρώιμη παιδική ηλικία : απόψεις, πρακτικές και προτάσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιαςel
dc.title.alternativeFinancial education in early childhood : views, practices, and proposals of primary school teachersel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENFinancial literacy is internationally recognized as a critical 21st-century skill—essential for individuals' economic autonomy and the promotion of economic well-being on both personal and societal levels, as it contributes to financial stability and sustainable economic development by enhancing economic resilience. Researchers and policymakers advocate that schools are the most appropriate setting for delivering financial education, emphasizing the importance of starting early, from the first school years. Within the framework of the National Strategy for Financial Literacy, the introduction of financial education programs in elementary schools was deemed necessary. This study, recognizing the pivotal role that teachers play in the successful implementation of this strategy, examines financial education in early childhood by focusing on the views, practices, and proposals of primary school teachers. For the research, a qualitative methodology was adopted, with the use of semi-structured interviews as the primary data collection tool, while thematic analysis was applied to process the research data. The findings indicate that teachers acknowledge the numerous benefits of financial education in primary schools; however, they also express a sense of inadequacy in teaching the subject and a strong need for comprehensive professional development. The research reveals both the diversity in the provision of financial education and the obstacles that hinder its integration into the school curriculum, underscoring the need for more effective educational policies. Finally, a holistic approach is proposed—one that combines the development of practical skills with an understanding of the broader socio-economic context, with particular emphasis on enhancing teacher training and providing appropriate educational materials.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΧρηματοοικονομικός εγγραμματισμόςel
dc.subject.keywordΧρηματοοικονομικός αλφαβητισμόςel
dc.subject.keywordΧρηματοοικονομική εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΧρηματοοικονομική παιδείαel
dc.subject.keywordΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΔάσκαλοςel
dc.date.defense2025-03-04


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»