dc.contributor.advisor | Μιχελακάκης, Νικόλαος | |
dc.contributor.author | Καζούρη, Αγγελική | |
dc.date.accessioned | 2025-03-05T12:25:57Z | |
dc.date.available | 2025-03-05T12:25:57Z | |
dc.date.issued | 2025-02 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17524 | |
dc.description.abstract | Η μελέτη αυτή αποσκοπεί στην εις βάθος κατανόηση της επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα και στην ανακάλυψη στρατηγικών που θα ενισχύσουν την επαγγελματική τους ευημερία. Σε μια εποχή όπου οι απαιτήσεις για την ποιότητα της εκπαίδευσης αυξάνονται συνεχώς, οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν πολυάριθμες προκλήσεις που συχνά ξεπερνούν τις δυνατότητές τους. Η πίεση αυτή, σε συνδυασμό με την έλλειψη υποστήριξης και αναγνώρισης, δημιουργεί ένα περιβάλλον που οδηγεί σε συναισθηματική και σωματική εξάντληση. Εντυπωσιακό είναι ότι ένα σημαντικό ποσοστό των συμμετεχόντων βιώνει κάποιο βαθμό συναισθηματικής εξάντλησης, γεγονός που έχει άμεσες επιπτώσεις στην ποιότητα της εκπαίδευσης, καθώς οι εξουθενωμένοι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να εμπνεύσουν και να καθοδηγήσουν τους μαθητές τους. Ιδιαίτερα οι διαζευγμένοι εκπαιδευτικοί καταγράφουν τα υψηλότερα ποσοστά εξάντλησης, αποκαλύπτοντας τις προκλήσεις που σχετίζονται με την οικογενειακή τους κατάσταση. Η ανάλυση των παραγόντων που οδηγούν στην επαγγελματική εξουθένωση δείχνει ότι οι επαγγελματικές συνθήκες, όπως η ταυτόχρονη εκτέλεση διοικητικών καθηκόντων και η έλλειψη συνεργασίας με γονείς, αποτελούν κρίσιμους παράγοντες πίεσης. Αντίθετα, η υποστήριξη από συναδέλφους και η ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων αναδεικνύονται ως θεμελιώδεις για την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών. Αυτή η έρευνα αναγνωρίζει τους παράγοντες που μπορούν να βελτιώσουν τις εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών και να ενισχύσουν την υποστήριξη στο σχολικό περιβάλλον. Οι στρατηγικές που προτείνονται θα μπορούσαν να διασφαλίσουν ένα υγιές και παραγωγικό εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα, καθιστώντας την επαγγελματική ευημερία όχι μόνο προσωπικό ζήτημα αλλά και κοινωνική ανάγκη. | el |
dc.format.extent | 217 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | H επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα : προκλήσεις και δρόμοι για την επαγγελματική ευημερία | el |
dc.title.alternative | The professional exhaustion of secondary school teachers in Greece : challenges and pathways to professional well-being | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | This study aims to provide an in-depth understanding of the professional burnout experienced by secondary school teachers in Greece and to identify strategies to enhance their professional well-being. In an era of ever-increasing demands on the quality of education, teachers are faced with numerous challenges that often exceed their capabilities.
These pressures, combined with a lack of support and recognition, create an environment conducive to emotional and physical exhaustion. Remarkably, a significant proportion of participants experience some degree of emotional exhaustion, which has a direct impact on both students and the overall quality of education, as exhausted teachers struggle to effectively inspire and guide their students. Notably, divorced teachers report the highest levels of emotional exhaustion, revealing the challenges associated with their family circumstances. Analysis of the factors contributing to professional burnout suggests that working conditions - such as juggling administrative duties with teaching and a lack of collaboration with parents - are critical stressors. Conversely, support from colleagues and the development of problem-solving skills emerge as fundamental to improving teachers' psychological resilience. This research highlights key factors that can improve teachers' working conditions and strengthen support within the school environment.
The proposed strategies aim to ensure a healthy and productive education system in Greece
by positioning professional well-being not only as a personal issue but also as a pressing social need. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Επαγγελματική εξουθένωση εκπαιδευτικών | el |
dc.subject.keyword | Συναισθηματική εξάντληση | el |
dc.subject.keyword | Εργασιακή δέσμευση | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης | el |
dc.subject.keyword | Προκλήσεις εκπαίδευσης | el |
dc.subject.keyword | Εργασιακή ικανοποίηση εκπαιδευτικών | el |
dc.date.defense | 2025-03-04 | |