dc.contributor.advisor | Καρκαλάκος, Σωτήριος | |
dc.contributor.advisor | Ελευθερίου, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.advisor | Χλέτσος, Θεολόγος - Μιχαήλ | |
dc.contributor.author | Κεραμίδα, Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2025-02-10T12:53:23Z | |
dc.date.available | 2025-02-10T12:53:23Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17447 | |
dc.description.abstract | Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασία είναι η ανάλυση και η διερεύνηση του ρόλου των Νεων Τεχνολογιών στην Εκπαιδευτική Διαδικασία και συγκεκριμένα η ένταξη και εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης σε αυτή.
Αναλυτικότερα, περί αυτού του εγχειρήματος, διερευνώνται οι απόψεις 115 Ελλήνων εκπαιδευτικών, Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, διαφόρων ειδικοτήτων, ηλικίας 22 – 61 και άνω ετών, σχετικά με την ενσωμάτωση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η διερεύνηση έγινε μέσω ερωτηματολογίου, το οποίο απαντήθηκε εθελοντικά από τους συμμετέχοντες.
Αρχικά, μετά από εισαγωγικά στοιχεία για το τι θεωρείται Τεχνητή Νοημοσύνη, με μία σύντομη ιστορική αναδρομή της εξέλιξής της γενικότερα, έγινε μία ανάλυση της ενσωμάτωσής της στην παγκόσμια εκπαίδευση, εκθέτοντας τα πλεονεκτήματα αλλά και τους κινδύνους που μπορεί να ενέχει για όλους στην εκπαιδευτική διαδικασία εμπλεκόμενους.
Στη συνέχεια, έγινε βιβλιογραφική ανασκόπηση μελετών, κυρίως της τελευταίας τετραετίας, σχετικά με απόψεις εκπαιδευτικών περί της χρήσης νέων τεχνολογιών και εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση, σε αντιδιαστολή με κινδύνους και ηθικά ζητήματα που θα μπορούσε να θέσει η χρήση τους. Οι συγκρίσεις και οι αναλύσεις έγιναν ανάμεσα σε δημογραφικά χαρακτηριστικά όπως είναι το Φύλο, το Μορφωτικό Επίπεδο, η Ηλικία, η Προϋπηρεσία κ.α.
Αναλύοντας τα αποτελέσματα της μελέτης και σε σύγκρισή τους με αυτά των ήδη υπαρχουσών ερευνών, φάνηκε ότι οι περισσότεροι συμμετέχοντες είναι θετικά διακείμενοι απέναντι στα εργαλεία αυτά, όντας υποψιασμένοι την ίδια στιγμή για τους κινδύνους και τις προκλήσεις που επιφυλάσσουν. Επίσης φάνηκε πως χρησιμοποιούν εργαλεία ΤΝ αλλά περισσότερο οργανωτικού χαρακτήρα και χωρίς να έχουν κάποια πιστοποίηση στην πλειοψηφία είναι ικανοί να διακρίνουν αν ένα εκπαιδευτικό υλικό είναι προϊόν ΤΝ. | el |
dc.format.extent | 99 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Ο ρόλος των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία : ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The purpose of this thesis is the analysis and investigation of the role of new technologies in the educational process, specifically the inclusion and application of artificial intelligence in it.
In more detail, regarding this project, the opinions of 115 Greek teachers in primary, secondary, and tertiary education of various specialties, aged 22–60, are investigated regarding the integration of artificial intelligence tools in the educational process. The investigation was done through a questionnaire, which was answered voluntarily by the participants.
Initially, after introductory information on what is considered artificial intelligence and a brief historical review of its evolution in general, an analysis of its integration into global education was made, exposing the advantages but also the risks it may involve for everyone involved in the educational process.
Then, a bibliographic review of studies was done, mainly from the last four years, regarding teachers' opinions about the use of new technologies and artificial intelligence tools in education, in contrast to the risks and ethical issues that their use could raise. The comparisons and analyses were made between demographic characteristics such as gender, educational level, age, experience, etc.
Analyzing the results of the study and comparing them with those of the already existing research, it appeared that most of the participants have a positive attitude towards these tools, being suspicious at the same time about the risks and challenges they hold. It also appeared that they use IT tools, but more of an organizational nature, and without having any certification, the majority can distinguish whether educational material is an AI product. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Τεχνητή νοημοσύνη | el |
dc.subject.keyword | Ηθική | el |
dc.subject.keyword | Εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Κίνδυνος διαρροής προσωπικών δεδομένων | el |
dc.date.defense | 2025-02-08 | |