dc.contributor.advisor | Χατζηνικολάου, Στέφανος | |
dc.contributor.author | Μεϊμέτη, Τριανταφυλλιά | |
dc.date.accessioned | 2025-01-29T10:44:25Z | |
dc.date.available | 2025-01-29T10:44:25Z | |
dc.date.issued | 2024-12 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17385 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία εξετάζεται η συμβολή της ναυτιλίας στην κλιματική αλλαγή και στις πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων, σύμφωνα με διεθνείς κανονισμούς, όπως η Σύμβαση MARPOL και οι κατευθυντήριες γραμμές του ΙΜΟ.
Πιο συγκεκριμένα, αναλύονται οι δείκτες EEOI και CII, οι οποίοι αξιολογούν την ενεργειακή απόδοση των πλοίων με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που αυτά παράγουν. Με την ορθή εφαρμογή πρακτικών μέτρων με σκοπό τη βελτιστοποίηση των εν λόγω δεικτών, προάγεται η συμμόρφωση με περιβαλλοντικούς στόχους θεσπισμένους από διεθνή όργανα, όπως ο IMO, σχετικά με τη μείωση του CO2 και κατ’ επέκταση τη μετάβαση σε πιο βιώσιμες πρακτικές του κλάδου.
Ακολουθεί μελέτη περιπτώσεων (σενάρια έμφορτων ταξιδιών) μέσα από τις οποίες διακρίνεται ότι οι εν λόγω δείκτες καθορίζονται από παράγοντες όπως η ταχύτητα, η διανυθείσα απόσταση, το μέγεθος του φορτίου και εν συνεχεία γίνεται η αξιολόγηση σε βαθμούς A - E.
Τέλος, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τα σχετικά παραδείγματα μαζί με στοιχεία και απόψεις από φορείς του κλάδου για την τρέχουσα κατάσταση καθώς και προτάσεις για το μέλλον. | el |
dc.format.extent | 54 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Λειτουργικοί δείκτες ενεργειακής απόδοσης πλοίων | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | This paper examines the contribution of shipping to climate change and the initiatives taken to improve the energy efficiency of ships, in compliance with international regulations, such as the MARPOL Convention and IMO guidelines. More specifically, EEOI and CII indices are analysed. These indices evaluate the energy efficiency of ships based on the carbon dioxide (CO2) emissions they produce. Implementing practical measures to optimize these indicators promotes conformity with environmental objectives established by international bodies, such as the IMO, on CO2 reduction and thus the transition to more sustainable practices in the shipping sector.
Case studies (laden voyage scenarios) follow, through which it can be discerned that the indices are affected by factors such as speed, distance sailed, cargo loaded, etc., and then set the A-E rating.
Finally, the conclusions drawn from the relevant examples are presented along with opinions and insights on the current situation from industry stakeholders and suggestions for the future. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | SEEMP | el |
dc.subject.keyword | EEOI | el |
dc.subject.keyword | CII | el |
dc.subject.keyword | GHG | el |
dc.date.defense | 2024-12-16 | |