dc.contributor.advisor | Πολέμης, Διονύσιος | |
dc.contributor.author | Δημητρακοπούλου, Ουρανία | |
dc.date.accessioned | 2025-01-28T06:56:10Z | |
dc.date.available | 2025-01-28T06:56:10Z | |
dc.date.issued | 2024-09-17 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17377 | |
dc.description.abstract | Στις μέρες μας, το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (Υ.Φ.Α) καταλαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς παγκοσμίως. Η συγκεκριμένη αγορά αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς στις θαλάσσιες μεταφορές ενέργειας. Η Ελλάδα αποτέλεσε έναν από τους πρωτοπόρους στη χρήση του LNG στην Ευρώπη, ενώ συνεχώς αυξάνονται τα πλοία που πληρούν τις προδιαγραφές καύσης του LNG.
Ωστόσο, το συγκεκριμένο καύσιμο εγείρει διάφορους προβληματισμούς γύρω από το ζήτημα του περιβάλλοντος. Παρόλο που θεωρείται μία εναλλακτική του πετρελαίου με μεγαλύτερα περιβαλλοντικά οφέλη, δεν παύει να ελλοχεύει τους δικούς του κινδύνους.
Η παρούσα εργασία διερευνά τις περιβαλλοντικές και οικονομικές επιπτώσεις του υγροποιημένου φυσικού αερίου. Σε αρχικό στάδιο γίνεται εισαγωγή στην έννοια του φυσικού και υγροποιημένου φυσικού αερίου, παρουσιάζοντας βασικά στοιχεία όπως η ιστορία, οι βασικές χρήσεις και η παραγωγική του διαδικασία.
Έπειτα, γίνεται μία ανάλυση της αγοράς, δίνοντας έμφαση στις εξαγωγές του LNG για τα έτη 2022 και 2023, την επίδραση του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας στην προσφορά και ζήτησή του, καθώς και την επίδραση του covid-19 σε αυτή. Στο ίδιο κεφάλαιο παρουσιάζεται και ο τερματικός σταθμός της Ρεβυθούσας που αποτελεί σημείο αναφοράς για την ελληνική αγορά.
Στη συνέχεια παρουσιάζονται τόσο τα οφέλη όσο και οι επιπτώσεις του LNG σε περιβαλλοντικό και οικονομικό επίπεδο. Το κεφάλαιο αυτό δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις επιπτώσεις των μεταφορικών μεθόδων του LNG.
Τέλος, η εργασία ολοκληρώνεται με τα συμπεράσματα που διεξήχθησαν, τονίζοντας τα βασικά σημεία. | el |
dc.format.extent | 45 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | H ανάλυση της LNG αγοράς, οι επιπτώσεις στην οικονομία και το περιβάλλον κατά τη μεταφορά του | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | In recent years, Liquefied Natural Gas (LNG) has increasingly captured a larger share of the global market. This market is expanding rapidly in maritime energy transport. Greece has been one of the pioneers in the use of LNG in Europe, with the number of ships meeting LNG combustion specifications continuously increasing.
However, this fuel raises various concerns regarding environmental issues. Although it is considered a more environmentally beneficial alternative to oil, it still poses its own set of risks.
This paper investigates the environmental and economic impacts of liquefied natural gas. Initially, an introduction to the concept of natural and liquefied natural gas is provided, highlighting key aspects such as its history, primary uses, and production process.
Next, an analysis of the LNG market is presented, focusing on exports in the years 2022 and 2023, the impact of the Russia-Ukraine war on its supply and demand, as well as the effects of the COVID-19 pandemic. This chapter also features an overview of the Revithoussa terminal, a critical reference point for the Greek LNG market.
Subsequently, both the benefits and the impacts of LNG on environmental and economic levels are discussed. Particular attention is given to the implications of LNG transportation methods.
Finally, the paper concludes with the key findings, emphasizing the main points. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | LNG | el |
dc.subject.keyword | Υγροποιημένο φυσικό αέριο | el |
dc.subject.keyword | Επιπτώσεις | el |
dc.subject.keyword | Οικονομία | el |
dc.subject.keyword | Περιβάλλον | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλία | el |
dc.date.defense | 2024-09-17 | |