Navigating troubled waters : understanding the impact of piracy in the Red Sea on international trade & shipping management strategies amidst the geopolitical tensions
Πλοήγηση σε ταραγμένα ύδατα : κατανοώντας τον αντίκτυπο της πειρατείας στην Ερυθρά Θάλασσα στο διεθνές εμπόριο και στις στρατηγικές διαχείρισης της ναυτιλίας εν μέσω των γεωπολιτικών εντάσεων
Master Thesis
Συγγραφέας
Panagopoulou, Lamprini
Παναγοπούλου, Λαμπρινή
Ημερομηνία
2024-11Επιβλέπων
Tsioumas, VangelisΤσιούμας, Eυάγγελος
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Piracy ; Geopolitics ; Shipping strategies ; High-Risk Area (HRA) ; Risk assessement ; Πειρατεία ; ΓεωστρατιγικήΠερίληψη
Η Ερυθρά Θάλασσα αποτελεί μια κρίσιμη θαλάσσια αρτηρία που βρίσκεται σε ολοένα και μεγαλύτερο σε κίνδυνο λόγω της πειρατείας, των γεωπολιτικών συγκρούσεων και της θαλάσσιας τρομοκρατίας, συνθήκες που απειλούν τη βιωσιμότητα του διεθνούς εμπορίου και των ναυτιλιακών στρατηγικών. Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τις επιπτώσεις αυτών των κινδύνων στη λειτουργία των πλοίων και τη λήψη αποφάσεων σε ζώνες υψηλού κινδύνου, ενώ παράλληλα αξιολογεί την αποτελεσματικότητα ναυτιλιακών πλαισίων και πολιτικών του κλάδου, όπως ο Κώδικας Δεοντολογίας του Τζιμπουτί και του Εγχειριδίου Βέλτιστων Πρακτικών. Ένας εμπεριστατωμένος πίνακας κινδύνων, βασισμένος σε βιβλιογραφικές πηγές και επαγγελματική εμπειρία στον τομέα της ναυτιλιακής ασφάλειας, σχεδιάστηκε για τη διαμόρφωση ενός στοχευμένου ερωτηματολογίου που αξιολογεί τους κινδύνους που σχετίζονται παράγοντες εξαρτώμενους από τα πλοία και τις εταιρείες. Μέσα από την ποσοτικοποίηση ποιοτικών δεδομένων, η μελέτη εντοπίζει κρίσιμες στρατηγικές, όπως τον ρόλο των ιδιωτικών εταιρειών ναυτικής ασφάλειας, τη θωράκιση των πλοίων, τη προσαρμοστική χάραξη θαλάσσιων οδών και τη δυναμική επανεκτίμηση των κινδύνων. Η έρευνα αναδεικνύει τη σημασία ευέλικτων, τεχνολογικά προηγμένων λύσεων και ενισχυμένης διεθνούς συνεργασίας, συνδέοντας τις θεωρητικές προσεγγίσεις γύρω από τη δυναμική της παγκόσμιας ασφάλειας με τις πρακτικές ανάγκες διατήρησης της συνέχειας του εμπορίου σε ένα ολοένα και πιο ασταθές ναυτιλιακό περιβάλλον.