dc.contributor.advisor | Σάμψων, Δημήτριος | |
dc.contributor.author | Λαγομιτζής, Χρήστος | |
dc.date.accessioned | 2024-11-18T10:34:44Z | |
dc.date.available | 2024-11-18T10:34:44Z | |
dc.date.issued | 2024-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17074 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4497 | |
dc.description.abstract | Η διπλωματική εργασία εστιάζει στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενός μαζικού
διαδικτυακού μαθήματος (MOOC) με θέμα τον ρόλο της άσκησης στη
φυσικοθεραπευτική αντιμετώπιση του χρόνιου μυοσκελετικού πόνου. Το μάθημα αυτό
στοχεύει στην παροχή εξειδικευμένων γνώσεων τόσο σε επαγγελματίες
φυσικοθεραπευτές όσο και σε άλλους επαγγελματίες υγείας, δίνοντας έμφαση στην
ανάπτυξη δεξιοτήτων που βασίζονται σε τεκμηριωμένες πρακτικές και σύγχρονες
έρευνες. Αρχικά, η εργασία αναλύει τη σημασία της εκπαίδευσης σε θέματα διαχείρισης
του χρόνιου πόνου, δεδομένης της αυξανόμενης συχνότητας αυτών των παθήσεων. Ο
χρόνιος πόνος επηρεάζει τη λειτουργικότητα και την ποιότητα ζωής εκατομμυρίων
ανθρώπων παγκοσμίως, με αποτέλεσμα οι φυσικοθεραπευτές να πρέπει να έχουν
εκσυγχρονισμένες γνώσεις για την αποτελεσματική διαχείρισή του.
Η επιλογή της μικρομάθησης (microlearning) ως εκπαιδευτική προσέγγιση για το
συγκεκριμένο MOOC αποτελεί στρατηγική απόφαση, διότι επιτρέπει την καλύτερη
αφομοίωση της γνώσης μέσω σύντομων και στοχευμένων μαθησιακών ενοτήτων. Η
ευελιξία στη μάθηση είναι ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα των Μαζικών
Ανοιχτών Διαδικτυακών Μαθημάτων, καθώς οι επαγγελματίες μπορούν να διαχειριστούν
τον χρόνο τους ανάλογα με το πρόγραμμά τους. Παράλληλα, το MOOC προσφέρει
διαδραστικά εργαλεία, όπως forums και δραστηριότητες αξιολόγησης, προάγοντας τη
συνεργασία και τη συμμετοχή.
Η εργασία παρέχει επίσης μια επισκόπηση των πιο σημαντικών μαζικών ανοιχτών
διαδικτυακών μαθημάτων που έχουν προσφερθεί στον τομέα της φυσικοθεραπείας,
εστιάζοντας στη συμβολή τους στην επαγγελματική ανάπτυξη και τη δια βίου μάθηση.
Τέλος, η εργασία καταλήγει σε προτάσεις για τη μελλοντική βελτίωση του MOOC,
λαμβάνοντας υπόψη τις προκλήσεις που σχετίζονται με τα διαδικτυακά μαθήματα, όπως
το υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης.
Σε γενικές γραμμές, η διπλωματική αυτή εργασία προτείνει έναν καινοτόμο και ευέλικτο
τρόπο εκπαίδευσης που στοχεύει στην ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων των
φυσικοθεραπευτών, ώστε να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις σύγχρονες
απαιτήσεις της φροντίδας υγείας. | el |
dc.format.extent | 233 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Σχεδίαση και ανάπτυξη ενός μαζικού ανοιχτού διαδικτυακού μαθήματος για φυσικοθεραπευτές σχετικά με τον ρόλο της άσκησης για την αντιμετώπιση χρόνιου πόνου μυοσκελετικών παθήσεων | el |
dc.title.alternative | Design and development of a massive open online course for physiotherapists on the role of exercise in the treatment of chronic musculoskeletal pain | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Φυσικοθεραπεία | el |
dc.subject.keyword | Χρόνιος πόνος | el |
dc.subject.keyword | Μικρο-μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Διαδραστική μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOC) | el |
dc.date.defense | 2024-10-11 | |