Εμφάνιση απλής εγγραφής

Οι παράγοντες που επηρεάζουν την διαδικασία της μεταφοράς της μάθησης : μελέτη περίπτωσης επιχείρησης παροχής υπηρεσιών

dc.contributor.advisorΧατζηδήμα, Σταματίνα
dc.contributor.authorΡούμπου, Αντωνία
dc.date.accessioned2024-11-13T11:58:04Z
dc.date.available2024-11-13T11:58:04Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17066
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4489
dc.description.abstractΗ μεταφορά της μάθησης αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη των εργαζομένων σε επιχειρήσεις. Η σταθερά ανοδική πορεία των καταρτίσεων, σε συνάρτηση με τα οικονομικά μεγέθη που δαπανώνται από τις επιχειρήσεις για αυτόν τον σκοπό, αναδεικνύει την σημαντικότητα, τόσο της κατάρτισης όσο και των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων από αυτή. Μια πληθώρα ερευνών σχετίζεται με τις θεωρίες μεταφοράς μάθησης, αλλά και με τα μοντέλα εκπαίδευσης (ADDIE (Ανάλυση, Σχεδιασμός, Ανάπτυξη, Εφαρμογή και Αξιολόγηση), Τεχνολογία Ανθρώπινης Απόδοσης (ΤΑΑ) και τον εκπαιδευτικό σχεδιασμός με βάση την απόδοση (PBID). Ενώ παράλληλα, η ανάπτυξη συστημάτων αξιολόγησης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και των εργαζομένων έχει προσφέρει το μοντέλο τεσσάρων επιπέδων του Kirkpatrick (1998), το μοντέλο του Phillips ROI και τα Πέντε Επίπεδα Αξιολόγησης του Kaufman. Περαιτέρω, έρευνες σε σχέση με την μεταφορά γνώσεων, έχουν εντοπίσει παράγοντες, όπως ο προϊστάμενος, οι συνάδελφοι, η οργανωσιακή κουλτούρα, η αντιλαμβανόμενη συνάφεια, η αυτό-αποτελεσματικότητα, η ικανότητα εφαρμογής της μάθησης και η ικανοποίηση να είναι κεντρικοί μοχλοί στην όλη διαδικασία της μάθησης και της μεταφοράς της. Η παρούσα έρευνα εξετάζει τους παράγοντες που επηρεάζουν τη διαδικασία μεταφοράς της μάθησης, μέσω μια μελέτη περίπτωσης. Προσπαθώντας να διερευνήσει εάν η διάθεση για συμμετοχή στην εκπαίδευση, η αυτό-αποτελεσματικότητα, η υποστήριξη από συναδέλφους, η υποστήριξη από προϊσταμένους, οι ευκαιρίες εφαρμογής και η ικανοποίηση εργαζομένων από την παρεχόμενη εκπαίδευση επηρεάζει την διαδικασία μεταφοράς της γνώσης. viii Βάσει των αποτελεσμάτων, όλοι οι παραπάνω παράγοντες είναι στατιστικά σημαντικοί και επηρεάζουν την μεταφορά της μάθησης. Ταυτόχρονα, μέσα από το μοντέλο των προβλεπτικών παραγόντων, αναδύεται η διαφοροποίηση μεταξύ των δύο φύλων, αφού οι γυναίκες σε αντίθεση με τους άνδρες, θεωρούν σημαντική την στήριξη από τους συναδέλφους. Τα αποτελέσματα έρχονται να υπογραμμίσουν τη σημασία του σχεδιασμού αλλά και των συνθηκών μέσα στον οποίο λαμβάνει χώρα η εκπαίδευση, ενώ τα ατομικά χαρακτηριστικά είναι, και αυτά με την σειρά τους σημαντικά, στην επιτυχία και της μεταφοράς της μάθησης.el
dc.format.extent122el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΟι παράγοντες που επηρεάζουν την διαδικασία της μεταφοράς της μάθησης : μελέτη περίπτωσης επιχείρησης παροχής υπηρεσιώνel
dc.title.alternativeFactors affecting the process of learning transfer : a case study of a service provideel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENTransfer of learning is an important factor in the training and development of employees in companies. The steady upward trend in training, in relation to the financial figures spent by enterprises for this purpose, highlights the importance of both training and the expected results that will result from it. A plethora of researchers, have looked into the theories of learning transfer, but also with training models (ADDIE (Analysis, Design, Development, Implementation and Evaluation), Human Performance Technology (HRT) and Performance-Based Instructional Design (PBID). While at the same time, the development of training and employee evaluation systems has offered Kirkpatrick's (1998) four-level model, Phillips' ROI model and Kaufman's Five Levels of Evaluation. At the same time, research in relation to learning transfer has identified factors such as supervisor, colleagues, organizational culture, perceived relevance, self-efficacy, ability to apply learning and satisfaction, to be core drivers in the whole process of learning and transfer of learning. The present research came to investigate the factors that influence the process of learning transfer through a case study. Trying to investigate whether willingness to participate in training, self-efficacy, peer support, supervisor support, application opportunities and employee satisfaction with the training provided influences the transfer of learning process. Based on the results, all of the factors were statistically significant and affect the transfer of learning. At the same time, gender differentiation emerges through the predictor model, where women, unlike men, consider peer support important. The results, come to underline the importance of design and the context in which training takes place, while individual characteristics are, in turn, important in the success and transfer of learning.el
dc.contributor.masterΟικονομικά και Διοίκηση της Υγείαςel
dc.subject.keywordΘεωρίες μεταφοράς μάθησηςel
dc.subject.keywordΜεταφορά γνώσηςel
dc.subject.keywordΑυτο-αποτελεσματικότηταel
dc.date.defense2023-12-21


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»