dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
dc.contributor.author | Κουκούμη, Βαρβάρα | |
dc.date.accessioned | 2024-11-11T16:45:33Z | |
dc.date.available | 2024-11-11T16:45:33Z | |
dc.date.issued | 2024-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17044 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4467 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο τον σχεδιασμό ενός ανιχνευτικού εργαλείου για την αξιολόγηση της ενσυναίσθησης, της ηθικής σκέψης και της αναγνωστικής ικανότητας σε παιδιά Β΄ και Γ΄ τάξης Δημοτικού, χρησιμοποιώντας ως βασικό πυλώνα τους μύθους του Αισώπου. Ο σχεδιασμός ενός τέτοιου εργαλείου έρχεται να καλύψει ένα κενό που εντοπίζεται στην αξιολόγηση ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων συνδυαστικά με μαθησιακές δεξιότητες, στοχεύοντας στην ολιστική ανάπτυξη των μαθητών, ως αυριανών πολιτών του 21ου αιώνα. Το εν λόγω ερωτηματολόγιο δημιουργήθηκε με γνώμονα την ανίχνευση στοιχείων προσωπικότητας με έναν έμμεσο τρόπο, καθιστώντας έτσι την διαδικασία της αξιολόγησης πιο διασκεδαστική, διατηρώντας παράλληλα ενεργό το κίνητρο των μαθητών. Στο Κεφάλαιο 1, γίνεται εισαγωγή στη θεματολογία της εργασίας, παρουσιάζονται οι έννοιες που αυτή πραγματεύεται, καθώς και το αντικείμενο και η δομή της. Ακολούθως, αναλύεται το θεωρητικό πλαίσιο που εντοπίζεται μέχρι σήμερα στη βιβλιογραφία. Γίνεται αντιληπτή η σημασία της δεξιότητας της ενσυναίσθησης στην παιδική ηλικία και παρουσιάζονται οι επιμέρους διαστάσεις της. Εξετάζεται η διαδικασία ανίχνευσης της ηθικής σκέψης μέσω του παραμυθιού και των μύθων, πώς επιτυγχάνεται η αξιολόγηση της αναγνωστικής ικανότητας με παιγνιώδη τρόπο και η διδακτική αξία των μύθων του Αισώπου. Στο Κεφάλαιο 3, παρουσιάζεται αναλυτικά ο σχεδιασμός του ερωτηματολογίου που δημιουργήθηκε, με έμφαση στη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε, τη δομή και το περιεχόμενο του εργαλείου καθώς και τη διαδικασία χορήγησης και βαθμολόγησης του. Περιγράφεται επίσης ο πληθυσμός που πρόκειται να χορηγηθεί το ερωτηματολόγιο, όπως και οι κλάδοι στους οποίους απευθύνεται και δύνανται να επωφεληθούν από τη χρήση του. Τέλος, στο Κεφάλαιο 4, παρέχεται μια επισκόπηση της πληρότητας και της αποτελεσματικότητας του εργαλείου, εξετάζονται οι περιορισμοί που εντοπίζονται, μαζί με προτάσεις για μελλοντικές επεκτάσεις του. | el |
dc.format.extent | 86 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Σχεδιασμός ανιχνευτικού εργαλείου αξιολόγησης της ενσυναίσθησης, της ηθικής σκέψης και της αναγνωστικής ικανότητας για παιδιά δημοτικού με βάση τους μύθους του Αισώπου | el |
dc.title.alternative | Design of a screening tool for assessing empathy, moral thinking and reading ability for primary school children based on Aesop’s fables | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | This thesis aims to design a screening tool for the assessment of empathy, moral thinking, and reading ability in children of B and C grades of primary school, using Aesop's fables as a basic pillar. The design of such a tool fills a gap identified in assessing psychosocial skills combined with learning skills, aiming at the holistic development of students, as tomorrow's citizens of the 21st century. This questionnaire was created to detect personality traits indirectly, thus making the assessment process more enjoyable, keeping at the same time students' motivation active. In Chapter 1, the topics of the paper are introduced, the concepts it deals with, as well as its object and structure are presented. Next, the theoretical framework identified so far in the literature is analyzed. The importance of empathy skills in childhood is understood and its dimensions are presented. It examines the process of detecting moral thinking through fairy tales and myths, how the assessment of reading ability is achieved in a playful way, and the pedagogical value of Aesop's fables. Chapter 3 presents, in detail, the design of the questionnaire. It is created with an emphasis on the methodology of other reliable tools, followed by the structure and content of the tool, the procedure for its administration, and scoring. It shall also describe the population to which the questionnaire is to be administered, along with the sectors of primary school education to which it is addressed, and which may benefit from its use. Finally, Chapter 4 provides an overview of the completeness and effectiveness of the tool, examines the limitations identified, along with suggestions for future extensions. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Εργαλείο ανίχνευσης | el |
dc.subject.keyword | Ενσυναίσθηση | el |
dc.subject.keyword | Ηθική σκέψη | el |
dc.subject.keyword | Αναγνωστική ικανότητα | el |
dc.date.defense | 2024-10-09 | |