Εμφάνιση απλής εγγραφής

Σχεδιασμός ανιχνευτικού εργαλείου αξιολόγησης της ενσυναίσθησης, της ηθικής σκέψης και της αναγνωστικής ικανότητας για παιδιά δημοτικού με βάση τους μύθους του Αισώπου

dc.contributor.advisorΡετάλης, Συμεών
dc.contributor.authorΚουκούμη, Βαρβάρα
dc.date.accessioned2024-11-11T16:45:33Z
dc.date.available2024-11-11T16:45:33Z
dc.date.issued2024-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17044
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4467
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία έχει ως στόχο τον σχεδιασμό ενός ανιχνευτικού εργαλείου για την αξιολόγηση της ενσυναίσθησης, της ηθικής σκέψης και της αναγνωστικής ικανότητας σε παιδιά Β΄ και Γ΄ τάξης Δημοτικού, χρησιμοποιώντας ως βασικό πυλώνα τους μύθους του Αισώπου. Ο σχεδιασμός ενός τέτοιου εργαλείου έρχεται να καλύψει ένα κενό που εντοπίζεται στην αξιολόγηση ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων συνδυαστικά με μαθησιακές δεξιότητες, στοχεύοντας στην ολιστική ανάπτυξη των μαθητών, ως αυριανών πολιτών του 21ου αιώνα. Το εν λόγω ερωτηματολόγιο δημιουργήθηκε με γνώμονα την ανίχνευση στοιχείων προσωπικότητας με έναν έμμεσο τρόπο, καθιστώντας έτσι την διαδικασία της αξιολόγησης πιο διασκεδαστική, διατηρώντας παράλληλα ενεργό το κίνητρο των μαθητών. Στο Κεφάλαιο 1, γίνεται εισαγωγή στη θεματολογία της εργασίας, παρουσιάζονται οι έννοιες που αυτή πραγματεύεται, καθώς και το αντικείμενο και η δομή της. Ακολούθως, αναλύεται το θεωρητικό πλαίσιο που εντοπίζεται μέχρι σήμερα στη βιβλιογραφία. Γίνεται αντιληπτή η σημασία της δεξιότητας της ενσυναίσθησης στην παιδική ηλικία και παρουσιάζονται οι επιμέρους διαστάσεις της. Εξετάζεται η διαδικασία ανίχνευσης της ηθικής σκέψης μέσω του παραμυθιού και των μύθων, πώς επιτυγχάνεται η αξιολόγηση της αναγνωστικής ικανότητας με παιγνιώδη τρόπο και η διδακτική αξία των μύθων του Αισώπου. Στο Κεφάλαιο 3, παρουσιάζεται αναλυτικά ο σχεδιασμός του ερωτηματολογίου που δημιουργήθηκε, με έμφαση στη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε, τη δομή και το περιεχόμενο του εργαλείου καθώς και τη διαδικασία χορήγησης και βαθμολόγησης του. Περιγράφεται επίσης ο πληθυσμός που πρόκειται να χορηγηθεί το ερωτηματολόγιο, όπως και οι κλάδοι στους οποίους απευθύνεται και δύνανται να επωφεληθούν από τη χρήση του. Τέλος, στο Κεφάλαιο 4, παρέχεται μια επισκόπηση της πληρότητας και της αποτελεσματικότητας του εργαλείου, εξετάζονται οι περιορισμοί που εντοπίζονται, μαζί με προτάσεις για μελλοντικές επεκτάσεις του.el
dc.format.extent86el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΣχεδιασμός ανιχνευτικού εργαλείου αξιολόγησης της ενσυναίσθησης, της ηθικής σκέψης και της αναγνωστικής ικανότητας για παιδιά δημοτικού με βάση τους μύθους του Αισώπουel
dc.title.alternativeDesign of a screening tool for assessing empathy, moral thinking and reading ability for primary school children based on Aesop’s fablesel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThis thesis aims to design a screening tool for the assessment of empathy, moral thinking, and reading ability in children of B and C grades of primary school, using Aesop's fables as a basic pillar. The design of such a tool fills a gap identified in assessing psychosocial skills combined with learning skills, aiming at the holistic development of students, as tomorrow's citizens of the 21st century. This questionnaire was created to detect personality traits indirectly, thus making the assessment process more enjoyable, keeping at the same time students' motivation active. In Chapter 1, the topics of the paper are introduced, the concepts it deals with, as well as its object and structure are presented. Next, the theoretical framework identified so far in the literature is analyzed. The importance of empathy skills in childhood is understood and its dimensions are presented. It examines the process of detecting moral thinking through fairy tales and myths, how the assessment of reading ability is achieved in a playful way, and the pedagogical value of Aesop's fables. Chapter 3 presents, in detail, the design of the questionnaire. It is created with an emphasis on the methodology of other reliable tools, followed by the structure and content of the tool, the procedure for its administration, and scoring. It shall also describe the population to which the questionnaire is to be administered, along with the sectors of primary school education to which it is addressed, and which may benefit from its use. Finally, Chapter 4 provides an overview of the completeness and effectiveness of the tool, examines the limitations identified, along with suggestions for future extensions.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΕργαλείο ανίχνευσηςel
dc.subject.keywordΕνσυναίσθησηel
dc.subject.keywordΗθική σκέψηel
dc.subject.keywordΑναγνωστική ικανότηταel
dc.date.defense2024-10-09


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»