Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorChatzinikolaou, Stefanos
dc.contributor.advisorΧατζηνικολάου, Στέφανος
dc.contributor.authorMaravelaki, Antigoni
dc.contributor.authorΜαραβελάκη, Αντιγόνη
dc.date.accessioned2024-11-11T08:03:05Z
dc.date.available2024-11-11T08:03:05Z
dc.date.issued2024-11
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17031
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4453
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία, με τίτλο "Ενεργειακή Αποδοτικότητα Πλοίων: Η Επίδραση των Νέων Τροποποιήσεων του Παραρτήματος VI του MARPOL στο Σχεδιασμό και τη Λειτουργία των Πλοίων", εξετάζει στρατηγικές για την εφαρμογή των κανονισμών Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης Υφιστάμενων Πλοίων (EEXI) και Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII) στα πλοία. Επικεντρώνεται στην αξιολόγηση του πώς τα μέτρα ενεργειακής απόδοσης, όπως ο περιορισμός ισχύος κινητήρα (EPL) και η μείωση ταχύτητας, επηρεάζουν τη λειτουργία των πλοίων και τις εκπομπές. Η μείωση ταχύτητας είναι μία συχνά χρησιμοποιούμενη μέθοδος για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, καθώς οι απαιτήσεις προωστικής ισχύος αυξάνονται σημαντικά με την ταχύτητα. Η μελέτη εξετάζει την τεχνική λύση του περιορισμού της ισχύος κινητήρα μέσω EPL ή Περιορισμού Ισχύος Άξονα (ShaPoLi), μαζί με άλλα μέτρα, για την επίτευξη των προτύπων EEXI. Η ρύθμιση ταχύτητας εξετάζεται επίσης ως λειτουργική προσέγγιση για τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του CII. Η έρευνα περιλαμβάνει μια μελέτη περίπτωσης που αφορά δύο πλοία διαφορετικών μεγεθών, για τα οποία συλλέχθηκαν και αναλύθηκαν δεδομένα σχεδιαστικών και λειτουργικών παραμέτρων, χρησιμοποιώντας το λογισμικό ShipFORCE για τον υπολογισμό των δεικτών EEXI και CII. Δοκιμάστηκαν διάφορα επίπεδα περιορισμού ισχύος κινητήρα, δείχνοντας ότι το EPL συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των προτύπων του EEXI. Η μελέτη αξιολογεί επίσης το κενό μεταξύ των επιτευχθέντων και των απαιτούμενων επιπέδων EEXI και CII και αξιολογεί την αποτελεσματικότητα διαφόρων τεχνικών και λειτουργικών στρατηγικών για τη γεφύρωση αυτού του κενού. Τα βασικά ευρήματα υποδεικνύουν ότι η μείωση ταχύτητας και το EPL είναι αποτελεσματικές βραχυπρόθεσμες λύσεις για τη συμμόρφωση με τα πρότυπα EEXI και CII, με τη μείωση ταχύτητας να αποτελεί οικονομικά αποδοτική επιλογή για τον κανονισμό CII. Ωστόσο, η μείωση ταχύτητας από μόνη της μπορεί να μην επαρκεί για σημαντική βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης. Συνολικά, η παρούσα εργασία προσφέρει χρήσιμες γνώσεις για τη χρήση του EPL και της ρύθμισης ταχύτητας για τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς εκπομπών, διατηρώντας ταυτόχρονα την αποδοτικότητα και την κερδοφορία του πλοίου.el
dc.format.extent89el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleShip energy efficiency - The impact in ship design and ship operation of the new amendments to Marpol VIel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThis thesis, titled "Ship Energy Efficiency: The Impact of New Amendments to Marpol VI on Ship Design and Operation," explores strategies for implementing the Energy Efficiency Existing Ship Index (EEXI) and Carbon Intensity Indicator (CII) regulations on ships. It focuses on assessing how energy efficiency measures, such as engine power limitation (EPL) and speed reduction, affect ship operations and emissions. Reducing speed is a widely used approach to lower fuel consumption and greenhouse gas emissions, as propulsive power requirements rise significantly with speed. This study examines the technical solution of limiting engine power through EPL or Shaft Power Limitation (ShaPoLi), along with other measures, to help ships meet EEXI standards. Speed adjustments are also analyzed as an operational approach for compliance with CII requirements. The research includes a case study involving two ships of different sizes, where data on design and operational parameters were collected and analyzed using ShipFORCE software to calculate the EEXI and CII indices. Various levels of engine power limitation were tested, revealing that EPL significantly aids in meeting EEXI standards. The study also assesses the gap between attained and required EEXI and CII levels and evaluates the effectiveness of different technical and operational strategies to bridge this gap. Key findings suggest that speed reduction and EPL are effective short-term solutions for EEXI and CII compliance, with speed reduction being a low-cost option for CII regulation. However, speed reduction alone may not suffice for substantial energy efficiency improvements. Overall, this thesis provides insights into using EPL and speed adjustments to meet emissions regulations while balancing vessel efficiency and profitability.el
dc.contributor.masterMSc Sustainability and Quality in Marine Industryel
dc.subject.keywordShip Energy Efficiencyel
dc.subject.keywordEEXIel
dc.subject.keywordCIIel
dc.subject.keywordShipFORCE Softwareel
dc.subject.keywordGHG strategyel
dc.subject.keywordMARPOL VIel
dc.date.defense2024-11-01


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»