Ship energy efficiency - The impact in ship design and ship operation of the new amendments to Marpol VI
Master Thesis
Συγγραφέας
Maravelaki, Antigoni
Μαραβελάκη, Αντιγόνη
Ημερομηνία
2024-11Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ship Energy Efficiency ; EEXI ; CII ; ShipFORCE Software ; GHG strategy ; MARPOL VIΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία, με τίτλο "Ενεργειακή Αποδοτικότητα Πλοίων: Η Επίδραση των Νέων Τροποποιήσεων του Παραρτήματος VI του MARPOL στο Σχεδιασμό και τη Λειτουργία των Πλοίων", εξετάζει στρατηγικές για την εφαρμογή των κανονισμών Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης Υφιστάμενων Πλοίων (EEXI) και Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII) στα πλοία. Επικεντρώνεται στην αξιολόγηση του πώς τα μέτρα ενεργειακής απόδοσης, όπως ο περιορισμός ισχύος κινητήρα (EPL) και η μείωση ταχύτητας, επηρεάζουν τη λειτουργία των πλοίων και τις εκπομπές. Η μείωση ταχύτητας είναι μία συχνά χρησιμοποιούμενη μέθοδος για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, καθώς οι απαιτήσεις προωστικής ισχύος αυξάνονται σημαντικά με την ταχύτητα. Η μελέτη εξετάζει την τεχνική λύση του περιορισμού της ισχύος κινητήρα μέσω EPL ή Περιορισμού Ισχύος Άξονα (ShaPoLi), μαζί με άλλα μέτρα, για την επίτευξη των προτύπων EEXI. Η ρύθμιση ταχύτητας εξετάζεται επίσης ως λειτουργική προσέγγιση για τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του CII.
Η έρευνα περιλαμβάνει μια μελέτη περίπτωσης που αφορά δύο πλοία διαφορετικών μεγεθών, για τα οποία συλλέχθηκαν και αναλύθηκαν δεδομένα σχεδιαστικών και λειτουργικών παραμέτρων, χρησιμοποιώντας το λογισμικό ShipFORCE για τον υπολογισμό των δεικτών EEXI και CII. Δοκιμάστηκαν διάφορα επίπεδα περιορισμού ισχύος κινητήρα, δείχνοντας ότι το EPL συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των προτύπων του EEXI. Η μελέτη αξιολογεί επίσης το κενό μεταξύ των επιτευχθέντων και των απαιτούμενων επιπέδων EEXI και CII και αξιολογεί την αποτελεσματικότητα διαφόρων τεχνικών και λειτουργικών στρατηγικών για τη γεφύρωση αυτού του κενού.
Τα βασικά ευρήματα υποδεικνύουν ότι η μείωση ταχύτητας και το EPL είναι αποτελεσματικές βραχυπρόθεσμες λύσεις για τη συμμόρφωση με τα πρότυπα EEXI και CII, με τη μείωση ταχύτητας να αποτελεί οικονομικά αποδοτική επιλογή για τον κανονισμό CII. Ωστόσο, η μείωση ταχύτητας από μόνη της μπορεί να μην επαρκεί για σημαντική βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης. Συνολικά, η παρούσα εργασία προσφέρει χρήσιμες γνώσεις για τη χρήση του EPL και της ρύθμισης ταχύτητας για τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς εκπομπών, διατηρώντας ταυτόχρονα την αποδοτικότητα και την κερδοφορία του πλοίου.