Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΛιάκουρας, Πέτρος
dc.contributor.authorΜακρυδάκη, Κωνσταντίνα
dc.date.accessioned2024-11-05T15:01:18Z
dc.date.available2024-11-05T15:01:18Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16970
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4392
dc.description.abstractΗ συγκεκριμένη διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του ΠΜΣ Διεθνείς & Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευνα του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Στην παρούσα εργασία, πρόκειται να εξεταστούν θέματα που αφορούν την μεταναστευτική πολιτική σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Αρχικά, θα γίνει αποσαφήνιση των σημαντικών όρων, ιστορική αναδρομή των μεταναστευτικών ροών και ανάλυση της σπουδαιότητας του θεσμικού πλαισίου. Στη συνέχεια, θα γίνει μία εκτενής αναφορά στην πορεία της εξέλιξης της ευρωπαϊκής μεταναστευτικής πολιτικής όπως αυτή διαμορφώθηκε μέσα από τις συνθήκες που υπέγραψαν τα κράτη - μέλη της. Έπειτα, η εργασία θα επικεντρωθεί στο εθνικό νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την μετανάστευση. Ακόμα, θα παρουσιαστεί η εθνική στρατηγική για την ένταξη των μεταναστών, τα δικαιώματα και υποχρεώσεις τους καθώς και η πολιτική του ασύλου. Τέλος, αφού κριθεί αναγκαία η εισαγωγή της μεταναστευτικής πολιτικής στην εκπαίδευση θα προταθούν ενδεικτικά σχέδια διδασκαλίας για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης. Η εργασία αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνονται εννοιολογικές αποσαφηνίσεις των όρων του πρόσφυγα και του μετανάστη ενώ επεξηγείται και η έννοια της μετανάστευσης. Ακολουθεί εκτενής αναφορά των αιτιών του φαινομένου. Έπειτα αναλύεται η σημαντικότητα του θεσμικού πλαισίου και το κεφάλαιο ολοκληρώνεται με την ιστορική αναδρομή της μετανάστευσης στην Ελλάδα. Στο δεύτερο κεφάλαιο θα εξεταστεί το θέμα σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Θα αναλυθεί η πορεία της μεταναστευτικής πολιτικής περιγράφοντας λεπτομερώς τις συνθήκες και τα συμβούλια τα οποία συντέλεσαν στην τελική της διαμόρφωση. Συγκεκριμένα, θα αναφερθούν η Συνθήκη του Μάαστριχτ, η Συνθήκη του Άμστερνταμ, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο του Τάμπερε, η Συνθήκη της Νίκαιας, ο Χάρτης των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ε.Ε., το Πρόγραμμα της Χάγης, η Συνθήκη της Λισαβόνας και το Πρόγραμμα της Στοκχόλμης. Το τρίτο κεφάλαιο, επικεντρώνεται στο θεσμικό πλαίσιο της Ελλάδας. Μετά την παρουσίαση της εθνικής νομοθεσίας θα αναφερθούν οι σημαντικότεροι νόμοι και ο Κώδικάς Μετανάστευσης. Επίσης, το κεφάλαιο αυτό θα εντρυφήσει στην Εθνική Στρατηγική για την Ένταξη των μεταναστών δίνοντας έμφαση στα Δικαιώματα και τις Υποχρεώσεις τους, το Άσυλο και την Σύμβαση της Γενεύης. Το τέταρτο κεφάλαιο, θα ασχοληθεί με τον ρόλο της Μεταναστευτικής Πολιτικής στην Εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα, θα προταθούν τμήματα της μεταναστευτικής πολιτικής που μπορούν να γίνουν διδακτέα όπως η Ιστορία της Μετανάστευσης, η Νομοθεσία και το Θεσμικό Πλαίσιο, τα Δικαιώματα των Μεταναστών καθώς και η Πολιτισμική Ποικιλομορφία. Ακόμα, στο πέμπτο κεφάλαιο θα συσταθούν Προτεινόμενες Διδακτικές Προσεγγίσεις για τον τρόπο διδασκαλίας του φαινομένου. Επιπρόσθετα, θα αναλυθεί η σημασία της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε μεταναστευτικά ζητήματα και θα διερευνηθούν αντίστοιχα επιμορφωτικά προγράμματα που έχουν λάβει χώρα στην Ελλάδα. Τέλος, θα προβληθούν ενδεικτικά Σχέδια Διδασκαλίας για το Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο.el
dc.format.extent80el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΤο μεταναστευτικό δίκαιο και η διδασκαλία της μεταναστευτικής πολιτικήςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThis particular thesis was prepared within the framework of the International & European Policies in Education, Training and Research Program of the Department of International and European Studies of the University of Piraeus. In this work, issues related to immigration policy at the national and European level are to be examined. First, there will be a clarification of the important terms, a historical review of migration flows and an analysis of the importance of the institutional framework. Afterwards, an extensive reference will be made to the evolution of the European immigration policy as it was shaped through the treaties signed by its member states. The work will then focus on the national legislative framework governing immigration. Furthermore, the national strategy for the integration of immigrants, their rights and obligations as well as the asylum policy will be presented. Finally, once it is deemed necessary to introduce immigration policy into education, indicative teaching plans will be proposed for each level of education. The work consists of four chapters. In the first chapter, conceptual clarifications of the terms refugee and immigrant, while immigration is also explained. An extensive account of the causes of the phenomenon follows. Then the importance of the institutional framework is analysed and the chapter concludes with the historical review of immigration in Greece. In the second chapter, will be examined at a European level. The course of immigration policy will be analysed, detailing the conditions and councils that contributed to its final formation. In particular, the Treaty of Maastricht, the Treaty of Amsterdam, the European Council of Tampere, the Treaty of Nice, the Charter of Fundamental Rights of the EU, The Hague Programme, the Treaty of Lisbon and the Stockholm Program will be mentioned. . The third chapter focuses on the institutional framework of Greece. After the presentation of the national legislation, the most important laws and the Immigration Code will be mentioned. Also, this chapter will delve into the National Strategy for the Integration of immigrants emphasizing on their Rights and Obligations, the Asylum and the Geneva Convention. The fourth chapter will deal with the role of Immigration Policy in Education. More specifically, parts of the immigration policy that can be taught will be proposed such are the History of Immigration, Legislation and Institutional Framework, Rights of Immigrants as well as Cultural Diversity. Also, Suggested Teaching Approaches will be recommended for teaching the phenomenon. Additionally, the importance of teacher training in immigration issues will be analysed and corresponding training programs that have taken place in Greece will be investigated. Finally, indicative Teaching Plans for Primary, Middle and High School will be shown.el
dc.contributor.masterΔιεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευναel
dc.subject.keywordΜεταναστευτική πολιτικήel
dc.subject.keywordΘεσμικό πλαίσιοel
dc.subject.keywordΕυρωπαϊκή Ένωσηel
dc.subject.keywordΕκπαίδευσηel
dc.date.defense2024-10-21


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»