Εμφάνιση απλής εγγραφής

Συμπεριφορικά οικονομικά & social media : πως επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά

dc.contributor.advisorΠολλάλης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΚακαρά, Δήμητρα
dc.date.accessioned2024-11-05T11:31:30Z
dc.date.available2024-11-05T11:31:30Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16957
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4379
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία με θέμα «Συμπεριφορικά Οικονομικά και Social Media: πώς επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά» διερευνά τη σύνδεση των συμπεριφορικών οικονομικών με τα κοινωνικά μέσα και την επιρροή των μέσων στις καταναλωτικές επιλογές. Η ανάλυση περιλαμβάνει τόσο ποιοτική όσο και ποσοτική έρευνα για την κατανόηση της ψυχολογίας των καταναλωτών και των σύγχρονων μεθόδων μάρκετινγκ. Αρχικά παρουσιάζεται η ιστορία και η εξέλιξη των συμπεριφορικών οικονομικών, αναφέροντας βασικούς συντελεστές όπως ο Daniel Kahneman και ο Richard Thaler ενώ αναφέρονται διάφοροι μηχανισμοί γνωστικών προκαταλήψεων, όπως το Decoy Effect και το Anchoring Effect, οι οποίοι εξηγούν πώς οι καταναλωτές συχνά λαμβάνουν αποφάσεις επηρεασμένες από ψυχολογικούς παράγοντες. Στη συνέχεια, αναλύεται η Θεωρία της Ώθησης (Nudge Theory), που εισήχθη από τους Richard Thaler και Cass Sunstein, η οποία υποστηρίζει ότι μικρές αλλαγές στο περιβάλλον μπορούν να επηρεάσουν τις αποφάσεις των ανθρώπων. Ακολουθεί η έννοια του μάρκετινγκ και οι διάφορες τεχνικές του που συνδέονται με τη συμπεριφορά και τη ψυχολογία του καταναλωτή, ο ρόλος των influencer στην επιρροή που ασκείται στους καταναλωτές μέσω των μέσων επικοινωνίας και τα συναισθήματα και η κοινωνική πίεση που επηρεάζουν τις επιλογές των καταναλωτών. Ακόμα μελετώνται οι μελλοντικές τάσεις της καταναλωτικής συμπεριφοράς εστιάζοντας κυρίως στον ρόλο των κοινωνικών δικτύων και στις αλλαγές που επιφέρουν στη λήψη αποφάσεων των καταναλωτών. Τέλος μέσω της ποσοτικής έρευνας, η οποία βασίζεται στη σύνταξη ερωτηματολογίου και στην ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα δείχνοντας πώς παράγοντες όπως το φύλο, η ηλικία και το επίπεδο εκπαίδευσης επηρεάζουν τη χρήση των κοινωνικών μέσων και τις καταναλωτικές αποφάσεις.el
dc.format.extent99el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΣυμπεριφορικά οικονομικά & social media : πως επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφοράel
dc.title.alternativeBehavioural economics & social media : how do they affect the consumer behaviour?el
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe present thesis titled "Behavioral Economics and Social Media: How They Affect Consumer Behavior" explores the connection between behavioral economics and social media, focusing on how these media influence consumer choices. The analysis includes both qualitative and quantitative research to understand consumer psychology and modern marketing methods. Initially, the thesis presents the history and evolution of behavioral economics, mentioning key contributors such as Daniel Kahneman and Richard Thaler, while discussing various cognitive bias mechanisms, such as the Decoy Effect and Anchoring Effect, which explain how consumers often make decisions influenced by psychological factors. Following that, the Nudge Theory, introduced by Richard Thaler and Cass Sunstein, is analyzed, suggesting that small changes in the environment can impact people's decisions. Next, the concept of marketing and its various techniques that are linked to consumer behavior and psychology are discussed, including the role of influencers in impacting consumer decisions through media, as well as the emotions and social pressure that affect consumer choices. The thesis also examines future trends in consumer behavior, mainly focusing on the role of social networks and the changes they bring to consumer decision-making. Finally, through quantitative research based on questionnaires and data analysis, the results show how factors such as gender, age, and education level influence the use of social media and consumer decisions.el
dc.contributor.masterΟικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγικήel
dc.subject.keywordNudgeel
dc.subject.keywordMarketingel
dc.subject.keywordΣυμπεριφορά καταναλωτήel
dc.subject.keywordΨυχολογία καταναλωτήel
dc.subject.keywordSocial mediael
dc.subject.keywordΣυμπεριφορικά οικονομικάel
dc.subject.keywordBehavioural economicsel
dc.subject.keywordΓνωστικές προκαταλήψειςel
dc.date.defense2024-11-01


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»