dc.contributor.advisor | Πολλάλης, Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Κακαρά, Δήμητρα | |
dc.date.accessioned | 2024-11-05T11:31:30Z | |
dc.date.available | 2024-11-05T11:31:30Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16957 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4379 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία με θέμα «Συμπεριφορικά Οικονομικά και Social Media: πώς
επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά» διερευνά τη σύνδεση των συμπεριφορικών
οικονομικών με τα κοινωνικά μέσα και την επιρροή των μέσων στις καταναλωτικές επιλογές. Η
ανάλυση περιλαμβάνει τόσο ποιοτική όσο και ποσοτική έρευνα για την κατανόηση της
ψυχολογίας των καταναλωτών και των σύγχρονων μεθόδων μάρκετινγκ. Αρχικά παρουσιάζεται
η ιστορία και η εξέλιξη των συμπεριφορικών οικονομικών, αναφέροντας βασικούς συντελεστές
όπως ο Daniel Kahneman και ο Richard Thaler ενώ αναφέρονται διάφοροι μηχανισμοί
γνωστικών προκαταλήψεων, όπως το Decoy Effect και το Anchoring Effect, οι οποίοι εξηγούν
πώς οι καταναλωτές συχνά λαμβάνουν αποφάσεις επηρεασμένες από ψυχολογικούς παράγοντες.
Στη συνέχεια, αναλύεται η Θεωρία της Ώθησης (Nudge Theory), που εισήχθη από τους Richard
Thaler και Cass Sunstein, η οποία υποστηρίζει ότι μικρές αλλαγές στο περιβάλλον μπορούν να
επηρεάσουν τις αποφάσεις των ανθρώπων. Ακολουθεί η έννοια του μάρκετινγκ και οι διάφορες
τεχνικές του που συνδέονται με τη συμπεριφορά και τη ψυχολογία του καταναλωτή, ο ρόλος των
influencer στην επιρροή που ασκείται στους καταναλωτές μέσω των μέσων επικοινωνίας και τα
συναισθήματα και η κοινωνική πίεση που επηρεάζουν τις επιλογές των καταναλωτών. Ακόμα
μελετώνται οι μελλοντικές τάσεις της καταναλωτικής συμπεριφοράς εστιάζοντας κυρίως στον
ρόλο των κοινωνικών δικτύων και στις αλλαγές που επιφέρουν στη λήψη αποφάσεων των
καταναλωτών. Τέλος μέσω της ποσοτικής έρευνας, η οποία βασίζεται στη σύνταξη
ερωτηματολογίου και στην ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν, παρουσιάζονται τα
αποτελέσματα δείχνοντας πώς παράγοντες όπως το φύλο, η ηλικία και το επίπεδο εκπαίδευσης
επηρεάζουν τη χρήση των κοινωνικών μέσων και τις καταναλωτικές αποφάσεις. | el |
dc.format.extent | 99 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Συμπεριφορικά οικονομικά & social media : πως επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά | el |
dc.title.alternative | Behavioural economics & social media : how do they affect the consumer behaviour? | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The present thesis titled "Behavioral Economics and Social Media: How They Affect Consumer
Behavior" explores the connection between behavioral economics and social media, focusing on
how these media influence consumer choices. The analysis includes both qualitative and
quantitative research to understand consumer psychology and modern marketing methods.
Initially, the thesis presents the history and evolution of behavioral economics, mentioning key
contributors such as Daniel Kahneman and Richard Thaler, while discussing various cognitive
bias mechanisms, such as the Decoy Effect and Anchoring Effect, which explain how consumers
often make decisions influenced by psychological factors. Following that, the Nudge Theory,
introduced by Richard Thaler and Cass Sunstein, is analyzed, suggesting that small changes in
the environment can impact people's decisions. Next, the concept of marketing and its various
techniques that are linked to consumer behavior and psychology are discussed, including the role
of influencers in impacting consumer decisions through media, as well as the emotions and
social pressure that affect consumer choices. The thesis also examines future trends in consumer
behavior, mainly focusing on the role of social networks and the changes they bring to consumer
decision-making. Finally, through quantitative research based on questionnaires and data
analysis, the results show how factors such as gender, age, and education level influence the use
of social media and consumer decisions. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγική | el |
dc.subject.keyword | Nudge | el |
dc.subject.keyword | Marketing | el |
dc.subject.keyword | Συμπεριφορά καταναλωτή | el |
dc.subject.keyword | Ψυχολογία καταναλωτή | el |
dc.subject.keyword | Social media | el |
dc.subject.keyword | Συμπεριφορικά οικονομικά | el |
dc.subject.keyword | Behavioural economics | el |
dc.subject.keyword | Γνωστικές προκαταλήψεις | el |
dc.date.defense | 2024-11-01 | |