Συμπεριφορικά οικονομικά & social media : πως επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά
Behavioural economics & social media : how do they affect the consumer behaviour?
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Nudge ; Marketing ; Συμπεριφορά καταναλωτή ; Ψυχολογία καταναλωτή ; Social media ; Συμπεριφορικά οικονομικά ; Behavioural economics ; Γνωστικές προκαταλήψειςΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία με θέμα «Συμπεριφορικά Οικονομικά και Social Media: πώς
επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά» διερευνά τη σύνδεση των συμπεριφορικών
οικονομικών με τα κοινωνικά μέσα και την επιρροή των μέσων στις καταναλωτικές επιλογές. Η
ανάλυση περιλαμβάνει τόσο ποιοτική όσο και ποσοτική έρευνα για την κατανόηση της
ψυχολογίας των καταναλωτών και των σύγχρονων μεθόδων μάρκετινγκ. Αρχικά παρουσιάζεται
η ιστορία και η εξέλιξη των συμπεριφορικών οικονομικών, αναφέροντας βασικούς συντελεστές
όπως ο Daniel Kahneman και ο Richard Thaler ενώ αναφέρονται διάφοροι μηχανισμοί
γνωστικών προκαταλήψεων, όπως το Decoy Effect και το Anchoring Effect, οι οποίοι εξηγούν
πώς οι καταναλωτές συχνά λαμβάνουν αποφάσεις επηρεασμένες από ψυχολογικούς παράγοντες.
Στη συνέχεια, αναλύεται η Θεωρία της Ώθησης (Nudge Theory), που εισήχθη από τους Richard
Thaler και Cass Sunstein, η οποία υποστηρίζει ότι μικρές αλλαγές στο περιβάλλον μπορούν να
επηρεάσουν τις αποφάσεις των ανθρώπων. Ακολουθεί η έννοια του μάρκετινγκ και οι διάφορες
τεχνικές του που συνδέονται με τη συμπεριφορά και τη ψυχολογία του καταναλωτή, ο ρόλος των
influencer στην επιρροή που ασκείται στους καταναλωτές μέσω των μέσων επικοινωνίας και τα
συναισθήματα και η κοινωνική πίεση που επηρεάζουν τις επιλογές των καταναλωτών. Ακόμα
μελετώνται οι μελλοντικές τάσεις της καταναλωτικής συμπεριφοράς εστιάζοντας κυρίως στον
ρόλο των κοινωνικών δικτύων και στις αλλαγές που επιφέρουν στη λήψη αποφάσεων των
καταναλωτών. Τέλος μέσω της ποσοτικής έρευνας, η οποία βασίζεται στη σύνταξη
ερωτηματολογίου και στην ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν, παρουσιάζονται τα
αποτελέσματα δείχνοντας πώς παράγοντες όπως το φύλο, η ηλικία και το επίπεδο εκπαίδευσης
επηρεάζουν τη χρήση των κοινωνικών μέσων και τις καταναλωτικές αποφάσεις.