Οικονομοτεχνική μελέτη μετασκευής δεξαμενοπλοίου μεγέθους GRT<5000 τόνων μονού κύτους (single-Hull) σε διπλού (double-Hull)
Master Thesis
Συγγραφέας
Μπρας, Μηνάς
Ημερομηνία
2007-07-16Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διατριβές ; Δεξαμενόπλοια -- Οικονομικές απόψεις ; Πετρέλαιο -- Βιομηχανία και εμπόριο ; ΔεξαμενόπλοιαΠερίληψη
Η Διπλωματική εργασία που παρατίθεται στα παρακάτω κεφάλαια, αποτελεί μία οικονομοτεχνική μελέτη η οποία έγινε για λογαριασμό της “Βασίλειος Ναυτιλιακή Εταιρία” (“VASILIOS SHIPPING Co.”) η οποία εδρεύει στον Πειραιά. Το θέμα το οποίο ερευνήθηκε σε βάθος είναι η δυνατότητα μετασκευής ενός δεξαμενοπλοίου μικρής χωρητικότητας (<5.000 G.R.T.) και μονού τοιχώματος σε διπλό (Single to Double hull). Η μελέτη αυτή ζητήθηκε να εκπονηθεί μετά την απρόσμενη αλλαγή της Ευρωπαϊκής αλλά και της Ελληνικής νομοθεσίας που διέπει την μεταφορά υγρών χύδην φορτίων πετρελαϊκού χαρακτήρα (Π.Δ. 418/2003). Η εργασία αυτή χωρίζεται σε δύο βασικά μέρη. Αυτά είναι το τεχνικό και το οικονομικό. Στο τεχνικό μέρος γίνεται η ανάλυση και ο υπολογισμός κόστους για την εκπόνηση της μετασκευής για δύο (2) μεθόδους οι οποίες ενδείκνυται να χρησιμοποιηθούν και φέρουν την πιστοποίηση αλλά και την συγκατάθεση του IMO αλλά και των μεγαλυτέρων Νηογνωμόνων. Στην συνέχεια και αφού υπολογίσθηκε το κόστος εκπόνησης ακολουθεί το οικονομικό μέρος όπου γίνεται ο υπολογισμός των ετήσιων εξόδων του πλοίου, των ετήσιων εσόδων αλλά και η επιλογή και οι όροι της δανειοδότησης. Το τρίτο και τελικό μέρος δεν είναι άλλο από τον υπολογισμό της κερδοφορίας του πλοίου με βάση της νέες απαιτήσεις και συνθήκες που εμφανίζονται μετά την μετασκευή. Οι υπολογισμοί έγιναν με βάση δύο πιθανά οικονομικά σενάρια τα οποία δύναται να επακολουθήσουν για την συγκεκριμένη ναυτιλιακή αγορά και εξετάστηκαν και τα δύο ξεχωριστά λαμβάνοντας υπόψιν ότι η υπόλοιπη λειτουργική ζωή του πλοίου μετά την μετασκευή θα πλησιάσει τα 10 έτη.